علت تورم از دید جلیلی

۱۳خردادماه،

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: توسعه کشور با برنامه‌های مقطعی جواب نمی‌دهد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس، سعید جلیلی سه‌شنبه شب در جمع دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: توسعه کشور با برنامه‌های مقطعی جواب نمی‌دهد، باید تمام برنامه‌ها نهادینه بوده و براساس طرح آمایش سرزمین ظرفیت‌ها و مشکلات استان‌‌‌های مختلف کشور بررسی شود.

جلیلی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت ترانزیت، بهترین راه توسعه سیستان و بلوچستان است.

وی اضافه کرد: موقعیت کشور ایران به گونه‌ای است که می‌توان از آن ۴۵۰ میلیون تن کالا عبور داد، اگر فقط ۱۰ درصد از آن را از طریق سیستان و بلوچستان انجام دهیم حدود ۲۰ میلیارد دلار برای کشور سود دارد که از طریق چابهار محقق می‌شود و قطعاً این سود به نفع این استان خواهد بود.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه بیان داشت: سبب تورم فعلی در کشور، واردات بیش از اندازه کالاهای خارجی است.

جلیلی گفت: هم‌اکنون با پول نفت، کالاهای مختلف و غیر ضروری وارد کشور شده که این سبب ایجاد تورم شده است.

وی با اشاره به اینکه در صورت رأی آوردن تمام تلاشم برای افزایش تولیدات در کشور خواهد بود، یادآور شد: با فعال کردن ظرفیت‌های مختلف کشور و استفاده از نیروی انسانی، تورم را کاهش، اشتغال را افزایش و فقر را از چهره مناطق محروم می‌زداییم.

جلیلی خاطرنشان کرد: اگر در راستای گفتمان انقلاب که برپایه‌های خدا محوری ، خود محوری و مردم باوری است گام برداریم قطعاً در تمام امور به موفقیت دست خواهیم یافت.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: نقاط مثبت دولت‌های قبلی را ادامه و نقاط ضعف آن‌ها را اصلاح می‌کنیم.

وی در پایان اذعان داشت: هم‌اکنون ماشین کشور به سبب مدیریت ناصحیح در بعضی زمینه‌ها دچار مشکلات اقتصادی و اشتغال برای مردم شده‌اند که با اتحاد و همدلی سعی می‌کنیم این ماشین را تعمیر و به سمت توسعه و پیشرفت که مقصد نهایی است برسانیم.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.