علل مرگ خواهر مهرجویی قابل بررسی است

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی کشور گفت: در صورت شکایت از پزشک و بیمارستان دربارهٔ مرگ خواهر مهرجویی کارگردان سینما اقدامات و بررسی‌ها براساس وظایف سازمان نظام پزشکی صورت می‌پذیرد.
printنسخه قابل چاپ

رضا لاری‌پور در گفت‌وگو با تسنیم، دربارهٔ اینکه داریوش مهرجویی، در پی فوت خواهرش عنوان کرده است که از پزشک معالج و بیمارستان خواهرش که در آن بستری شده بود در محاکم قضایی شکایت خواهد کرد، اظهار داشت: در صورت شکایت دربارهٔ فوت خواهر مهرجویی کارگردان سینما اقدامات و بررسی‌ها براساس وظایف قانونی سازمان نظام پزشکی صورت می‌پذیرد.

بر این اساس یکی از مسئولان وزارت بهداشت نیز، عنوان کرد که اگر فوت خواهر آقای مهرجویی در بیمارستان خصوصی صورت پذیرفته باشد باید سازمان نظام پزشکی کشور به آن رسیدگی کند.

وی دربارهٔ فوت خواهر کارگردان سینمای ایران به‌دلیل قصور پزشکی بیان داشت: این مسئله که مرحومه مهرجویی به‌دلیل قصور پزشکی فوت کرده است باید از طریق اقدامات کارشناسی پیگیری شود و نمی‌توان فقط در حد یک صحبت عنوان شود که وی به‌دلیل قصور پزشکی فوت کرده است.

این مسئول وزارت بهداشت که نمی‌خواست نامش عنوان شود، افزود: البته وزارت بهداشت نیز می‌تواند در این مقوله ورود کند ولی ما بسیار تمایل نداریم در این مسئله با اصحاب سینما درگیر شویم.

 گفته می‌شود ژیلا مهرجویی طراح صحنه و لباس که به‌تازگی تحت جراحی قلب قرار گرفته بود به‌دلیل افت فشار در روز ۸ آذر ماه در بیمارستانی در تهران درگذشت.

داریوش مهرجویی کارگردان معروف سینمای ایران در مراسم یادبود خواهرش ژیلا مهرجویی که به‌‌شدت از درگذشت خواهرش متأثر بود در گفت‌وگو با بعضی رسانه‌ها عنوان کرده است: خواهرم مشکلش طوری نبود که حتماً عمل شود اما پزشک معالج برای اینکه پول خودش را بگیرد، این کار را کرد.

این کارگردان معروف سینمای ایران عنوان کرده است که از بیمارستانی که خواهرش (ژیلا مهرجویی) در آن بستری بوده است و پزشک معالجش در محاکم قضایی شکایت خواهد کرد.

وی ادامه داد: ژیلا می‌توانست سال‌ها زندگی کند و به مرگ طبیعی از دنیا برود اما متأسفانه عملش کردند و چند روز پس از عمل هم در همان بیمارستان، ساعت ۶ صبح، کسی حواسش به او نبوده است و دچار افت فشار می‌شود و از دنیا می‌رود. به همین سبب من به‌خاطر سهل‌انگاری دکتر «م.» جراح قلب و بیمارستان «ل.» از آنها به دادگاه شکایت خواهم کرد.

مهرجویی در مراسم یادبود خواهرش ژیلا مهرجویی به‌شدت از وضعیت آلودگی هوا شکایت کرد و گفت: آلودگی هوا همه را دارد می‌کشد. رئیس محیط زیست این مملکت باید به ما جواب بدهد نه‌اینکه فقط حرف بزند. شهردار کاری بکن، همه دارند می‌میرند.

ژیلا مهرجویی فارغ التحصیل رشته کارگردانی در مدرسه عالی تلویزیون و سینما در سال ۱۳۵۱ بود. فوق‌لیسانس رشته جامعه شناسی سینما را از دانشگاه اوت اتور پاریس گرفته بود. او فعالیتش را در سینما به‌عنوان منشی صحنه با فیلم «چشمه» آربی آوانسیان آغاز کرد.

وی بعدها به‌عنوان طراح صحنه و لباس و در بعضی موارد منشی صحنه در فیلم‌هایی چون «دایره مینا»، «اجاره‌نشین‌ها»،‌ «فیل در تاریکی‌»، «هامون‌»، «بانو‌»، «سارا‌»، «لیلا‌»، «باد ما را خواهد برد‌»، «بوی کافور، عطر یاس‌»، «مارال‌»، «چتری برای دو نفر‌»، «خانه‌ای روی آب‌»، «این زن حرف نمی‌زند»،‌ «تارا و تب توت‌فرنگی‌»، «روایت سوم ننه گیلانه»، «صبحانه برای دو نفر» با کارگردان‌های مطرحی چون داریوش مهرجویی، بهمن فرمان‌آرا، عباس کیارستمی، رخشان بنی‌اعتماد و… همکاری کرد.

ژیلا مهرجویی برای «بوی کافور، عطر یاس» از هجدهمین جشنواره‌ فیلم فجر و «خانه روی آب» از بیستمین دور‌ه جشنواره، سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس را گرفته بود.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.