علیرضا سجادپور: خانه سینما فقط بعنوان یک پاتوق فرهنگی ادامه فعالیت خواهد داد

معاون امور فعالیت‌های سینمایی و سمعی و بصری وزارت ارشاد گفت: تنظیم اساسنامه صنوف سینمایی براساس اصول کشور خواهد بود و در این راستا خانه سینما به عنوان صنف تشکیل نخواهد شد.

به گزارشممتازنیوز، علیرضا سجادپور، معاون امور فعالیت‌های سینمایی و سمعی و بصری در خصوص قانونی شدن صنوف سینمایی گفت: زمان شکل گیری سازمان سینمایی، مکان مناسبی برای ارتباط مناسب میان صنوف سینمایی وجود نداشت ایجاد و اداره نظارت و ارزشیابی نمی‌توانست با صنوف سینمایی ارتباط کاملی داشته باشد.

وی ادامه داد: بعد از شروع فعالیت‌های معاونت سینمایی و به منظور جلوگیری از اخبار نادرست در خصوص خانه سینما، تصمیم گرفتیم مکان مشخصی را برای ایجاد ارتباط و قانون شدن صنوف تعیین کنیم.

سجادپور اظهار داشت: اساسنامه‌ی صنوف سینمایی باید براساس اصول کشور تنظیم و تصویب شود.

وی در خصوص خانه سینما عنوان کرد: به طوری که خانه سینما در گذشته تعطیل شده است و اگر هم بخواهد تشکیل شود در حد محلی به عنوان پاتوق فرهنگی است.

سجادپور در ادامه افزود: خانه سینما یا هر نام دیگری که در آینده خواهد بود به عنوان صنوف تشکیل نخواهد شد بلکه محلی برای فعالیت‌های فرهنگی است.

وی در خصوص تنظیم اساسنامه صنوف سینمایی نیز تاکید کرد: اساسنامه صنوف سینمایی از طریق شورای ساماندهی صنوف تنظیم خواهد شد و متناسب اساسنامه و با حکم جواد شمقدری به اجرا در خواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: هر صنفی اساسنامه خود را تنظیم خواهد کرد و فعالیت‌های صنفی آنها نیز با تصویب اساسنامه انجام خواهد شد.
 


سینما نگار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.