علی آبادی:این موفقیت ها را پیش بینی کرده بودم / بخش نخست

‘محمدعلی آبادی’ که روز یکشنبه در نخستین نشست خبری خود در زمان تصدی ریاست کمیته ملی المپیک سخن می گفت، خاطرنشان کرد: وظیفه کمیته ملی المپیک فعالیت در زمینه قهرمانی ورزش در سطح جهان و مسابقات برون مرزی است و فدراسیون ها هم باید زیر نظر مدیریت کمیته اداره شوند و بهترین های ورزش کشور را انتخاب کنند تا در قالب تیم های ملی به مسابقات اعزام شوند.

وی افزود: دستیابی به موفقیت در کوتاه مدت به دست نمی آید و برای اثبات این امر باید به هفت سال پیش بازگردیم و جایگاه و امکانات ورزش کشور در آن زمان را ببینیم. ما در آسیا دهم بودیم و در المپیک هم رتبه ای بین ۳۰ تا ۴۰ کسب می کردیم.

علی آبادی خاطرنشان کرد: سرانه ورزش کشور چهار دهم متر و منابع مالی ورزش در بخش زیر ساخت ها یک دهم تا یک دوازدهم مقدار کنونی و بودجه فدراسیون ها نیز یک ششم تا یک هفتم فعلی بود.

رییس کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: در آن زمان زنان در ورزش کشور جایگاهی نداشتند و از هرگونه امکاناتی نظیر ورزشگاه اختصاصی محروم بودند.

وی اظهار داشت: زمانی که مسوولیت سازمان تربیت بدنی به عهده من گذاشته شد یک سوال مطرح کردیم که قرار است به چه جایگاهی برسیم و برای رسیدن به این جایگاه چه کارهای باید انجام دهیم.

علی آبادی گفت: برنامه ریزی این بود که در آسیا به رتبه چهارم دست پیدا کنیم، زمانی که این حرف را مطرح کردیم بسیاری از اهالی ورزش و رسانه ها به شدت انتقاد کردند و گفتند این کار شدنی نیست. در بازی های المپیک هم رتبه بیستم را به عنوان هدف در نظر گرفتیم.

وی در مورد برنامه هایی که در سازمان تربیت بدنی انجام شد، اظهارداشت: برای رسیدن به این اهداف در سال نخست به تمام استان های کشور سفر کردیم و بیش از هزار جلسه برگزار شد تا برنامه های مورد نظر مان تنظیم شود. بین این نتیجه رسیدیم که باید ابتدا یکسری مقدمات داشته باشیم و سرانه مکان های ورزش به یک متر مربع برسد و دوم ورزش بانوان به شدت توسعه پیدا کند و بودجه را افزایش بدهیم.

ادامه دارد..

ورزشی**۳۷۸۳**۲۰۲۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۲۴۴۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.