عمر باتری لپ تاپ خود را جاودانه نمایید

منتشر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز به نقل از منبع ذکر شده در خبر

با این روش باتری های مرده لپ تاپ را دوباره زنده نموده و نیازی به خرید مجدد آنها نخواهید داشت.

به گزارش تفسیری مشرق به نقل ازممتازنیوز، باتری های لپ تاپ به طور ایده آل باید حدود دو ساعت و نیم شارژ خود را حفظ نمایند اما بعد از گذشت ۱ تا ۲ سال عمر مفید آنها کاهش یافته و کارایی اصلی خود را از دست می دهند.

باتری های ضعیف شده یا اصطلاحاً مرده لپ تاپ فقط ۱۰ تا ۱۵ دقیقه شارژ را در خود نگه می دارند و برای خرید دوباره آنها باید بها بسیاری را پرداخت نمایید اما بهتر است پیش از آن روشی را که دریچه به شما پیشنهاد می دهد امتحان نمایید.

باتری لپ تاپ خود را به مدت ۱۵ ساعت داخل فریزر بگذارید تا کاملاً یخ ببند، سپس آن را از فریزر خارج نموده و چهار دفعه شارژ و دشارژ (خالی) نمایید تا باتری عمری دوباره بگیرد.

اما این عمل چگونه سبب افزایش عمر باتری لپ تاپ شده و چقدر بر مبنای علمی استوار است؟ همانطور که میدانید جریان برق به سبب لرزش طبیعی مولکول ها به راحتی از اجسام عبور نمی کند که به سبب نظم بیشتر مولکول ها این امر در اجسام رسانا کمتر است.

سرد نمودن اجسام سبب کاهش لرزش مولکول ها شده و جریان برق را با سرعت و کیفیت بهتری عبور می دهد و به عبارتی آنها را تبدیل به یک ابر رسانا می نماید.

البته برای متوقف نمودن کامل لرزش مولکول ها به سرمای -۲۷۳ درجه سانتی گراد نیاز است که عملاً دست یافتنی نمی باش و سبب عملکرد بهتر CPU در هوای سرد نیز همین امر است.

با استفاده از این ترفند باتری لپ تاپ شما می تواند مجدداً ۱ تا ۲ ساعت شارژ خود را حفظ نماید و این روش را برای بازیابی هارد دیسکی که کار نمی کند نیز می توان بکار برد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.