عمر مسکن مهر کمتر از ۵۰ سال

۲۹فروردین۱۳،

به گزارش نوساز، مهدی موذن در گفتگو با مهر در خصوص اینکه صنعتی سازی در مسکن مهر اظهار داشت: مسئولان نظام مهندسی عمر ساختمان های مسکن مهر را ۵۰ سال عنوان کرده اند که این مقدار صنعتی سازی هم حداکثر ۵۰ سال جواب می دهد اما بسیاری از کارشناسان رقم های کمتر از این را هم تایید می کنند.

وی تصریح کرد: امروز صنعتی سازی در دنیا به جایی رسیده که از نگاه ما بسیار خارق العاده است بنابراین اگر امتداد صنعتی سازی را آنجا ببینیم راه درازی تا رسیدن به آن نقطه داریم.

رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان با بیان اینکه هر ساختمان به فراخور تکنیکی که به کار گرفته میشود درصدی صنعتی سازی دارد، گفت: روش ساختمان سازی که دنیا در انجام می دهد اینست که پروژه یک هزار واحدی را در ۶ ماه تحویل می دهند اما در کشور هنوز به این روش ها دست پیدا نکردیم.

وی با تاکید بر اینکه هنوز تکنیک های مدرن صنعتی سازی در کشور شناخته شده نیست، بیان کرد: درصد صنعتی سازی را مسئولان تا ضریب ۲۹ درصد هم اعلام کردند که در مسکن مهر اجرا می گردد اما بعضی از این واحدها مشکلاتی دارند که نشان می دهد در صنعتی سازی هم موفق عمل نشده است.

موذن تصریح کرد: برای صنعتی سازی در مسکن مهر از روش قالب تونلی استفاده می گردد به این معنا که در کارگاه بعضی از مصالح روی هم سوار می گردد و ساختمان را مونتاژ می کنند اما این روش سبب نمی شود که ساختمان یکماهه تمام شود زیرا مابقی وسایل مورد نیاز به روش صنعتی سازی نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که صنعتی سازی سبب ایمنی در مسکن مهر می گردد، اظهار داشت: ایمنی در صنعتی سازی نیست بلکه در روشهای بهینه ساخت، استفاده از نیروی انسانی مجرب و مصالح استاندارد است و صنعتی سازی تنها سبک سازی، ارزان سازی و سریع سازی است.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.