عملکرد ضعیف دولت در جذب گردشگر خارجی

۱۲ام بهمن ،

لاهوتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور ایجاد قوانینی مانند لغو روادید و نیز تغییر نگرش به گردشگری خارجی می‌توانند نقش موثری در جذب گردشگران و کمک به رونق گردشگری کشور داشته باشد.

مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های فراوان گردشگری کشور، گفت: ایران به دلیل تنوع اقلیمی و ظرفیت‌های فراوان جزء کشورهای برتر دنیا در عرصه گردشگری و جاذبه‌های توریستی است.

وی تصریح کرد: وجود اماکن طبیعی و تاریخی و مذهبی، ایران را به قطب گردشگری در منطقه تبدیل خواهد کرد لذا جذب گردشگر خارجی باید در اولویت قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه صنعت گردشگری به لحاظ درآمدزایی سومین صنعت دنیاست، افزود:‌ با توجه به ارز آور بودن این صنعت، مسئولین ذی‌ربط باید اهتمام ویژه به آن مبذول داشته و شرایط را برای جذب گردشگری خارجی تسهیل کند.

لاهوتی با بیان اینکه در زمینه جذب توریست خارجی به اهداف خود نرسیده‌ایم، گفت:‌ با توجه به شرایط اقتصادی کشور ایجاد قوانینی مانند لغو روادید و نیز تغییر نگرش به گردشگری خارجی می‌توانند نقش موثری در جذب گردشگران و کمک به رونق گردشگری کشور داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: افزایش اعتبارات برای توسعه در گردشگری و اقدامات آموزشی و تجهیز هتل و ساخت راه‌های مناسب، کشور را در این مهم یاری می‌رساند.

 انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.