عملکرد آموزشی مراکز آموزش فنی و حرفه ای بهبود می یابد

دوشنبه ۱۵آبان۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: طرح اعتبار سنجی مراکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی با هدف ارتقاء و بهبود عملکرد آموزشی مراکز آموزش فنی و حرفه ای بر اساس استانداردهای تعیین شده صورت می گیرد.

کوروش پرند در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: طرح اعتبار سنجی مراکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی با اهداف مختلفی نظیر ارتقاء و بهبود عملکرد آموزشی از لحاظ کمی و کیفی مراکز و براساس استانداردهای تعریف شده، حصول اطمینان مدیریت و تامین نمایندگان مالی از رعایت استانداردهای تعیین شده و بها نمود بهینه منابع، توسعه کالبدی مرکز آموزش فنی و حرفه ای متناسب با نیاز منطقه و افزایش اثربخشی است.
وی در ادامه به دیگر اهداف اجرای این طرح پرداخت و تصریح نمود: جلب اعتماد ذی نفعان و کمک به کارآموزان در انتخاب آگاهانه مراکز آموزش فنی و حرفه ای بهتر، مشارکت و فعال نمودن ارکان اجرایی مراکز آموزش فنی و حرفه ای به صورت جامع و هدفمند در هدف گذاری و برنامه ریزی و ارزشیابی مراکز از دیگر اهداف اجرایی شدن طرح اعتبار سنجی مراکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی است.
پرند در خصوص موارد قانونی اجرای این طرح نیز گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور براساس بند ۲۱ قانون برنامه پنجم توسعه اجتماعی، اقتصادی،‌ سیاسی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مکلف به رتبه بندی مراکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی است.
پرند تاکید نمود:‌ طراحی و تدوین این طرح با همکاری کارشناسان استانی و ستادی از سوی دفتر بهسازی و نظارت آموزشی به انجام رسیده است که در قالب دو بخش ارزیابی داخلی و ارزیابی خارجی اجرا می گردد.
رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور خاطر نشان نمود: با توجه به ابلاغ این طرح به ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای استان ها از تیرماه سال ۹۱، دفتر بهسازی و نظارت آموزشی سازمان فنی و حرفه ای کشور علاوه بر ارائه راهنمایی و مشاوره به استان ها در این مدت اقدام به برگزاری جلسات کارشناسی در استان ها نموده که در آن علاوه بر پاسخگویی به سوالات، پیشرفت اجرایی ارزیابی داخلی در هر استان بررسی می گردد./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.