عملکرد طرح های جدید نیروگاه های خورشیدی بیشتر از نیروگاه های قدیمی است

عملکرد طرح های جدید نیروگاه های خورشیدی که به تازگی ساخته شده مساوی و یا حتی بیشتر از طرح های قدیمی است.

اعظم فخری، کارشناس مرکز نجوم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم در گفتگو با خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران گفت: امروزه مسائل کاهش هزینه های نیروگاه های خورشیدی یا طراحی بهینه تجهیزات نیروگاه خورشیدی از جمله طرحهای بهینه ساختمان گردآورنده های خورشیدی است.
 
وی افزود: آخرین فناوری های که تاکنون در این زمینه ساخته شده به گونه ای است که در طراحی گرد آورنده های جدید نوع یوروتراف بکار برده شده است.
 
فخری اظهار داشت: هدف اصلی از طراحی گرد آورنده های سبک ساختار نیروگاه خورشیدی مقاوم و کم هزینه است که دارای وزن مخصوص و حدود کمتر از ۳۰ کیلوگرم بر متر مربع است.
 
وی تصریح کرد: عملکرد این طرح جدید مساوی و حتی بیشتر از طرح های سابق نیروگاه های خورشیدی در جهان است.

** کارایی طرح های خورشیدی با اختلاف درجه حرارت بین محیط تغییر می کند
 
فخری کاهش تعداد قطعات کاهش هزینه ساخت، بهینه سازی سازه فولادی با روش آسمانهای محدود برای هر قطعه کاهش وزن طرح، مقاوم بودن طرح به دلیل تغییر شکل و بهره برداری از آن در زمان وزش باد را از جمله مشخصات مهم طرح های جدید نیروگاه های خورشیدی دانست.
 
وی عنوان کرد: راندمان و کارایی طرح های خورشیدی با مقدار دی ان آی، اختلاف درجه حرارت بین محیط، درجه حرارت سیال عامل مانند روغن، زاویه برخورد تشعشعات خورشیدی و زمان تغییر می کند.
 
فخری تاکید کرد: در نیروگاه های خورشیدی که بر اساس گرد آورندگان سهموی جمع آوری می شود گیرنده های حرارتی که گرما را جمع می کنند به شکل لوله های جمع کننده هستند.
 
وی خاطر نشان کرد: این لوله ها در خط کانونی سهمی قرار دارد و تشعشعات خورشیدی را جذب و آن را به سیال انتقال حرارت که از داخل لوله جریان دارد منتقل می گردد.
 
فخری افزود: این لوله ها جنسی از فولاد در داخل یک لوله شیشه ای خلا قرار دارد و در دو طرف دارای سیل بندی مناسبی است./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.