عملکرد پرسپولیس در یک هشتم نهایی جام حذفی/ همدانی ها بار دیگر سرخپوشان را حذف می کنند؟‎

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > لیگ برتر – تیم پرسپولیس برای بیست و دومین بار به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی رسیده است.

به گزارش ممتاز، سرخپوشان تهرانی در ۲۲ حضور قبلی خود در این مرحله ، ۷ بار شکست خورده و از جام حذفی خارج رفته و ۱۵ بار نیز از این مرحله صعود کرده است. نکته جالب اینکه آخرین شکست پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی مقابل تیمی همدانی رقم خورده است: مقابل پاس همدان در فصل ۸۶-۸۷ و در روزهایی که پرسپولیس با افشین قطبی صدرنشین لیگ برتر بود!

عملکرد پرسپولیس در مراحل یک هشتم نهایی جام حذفی به این صورت بوده است:

۱۳۵۶: پرسپولیس در مشهد با ابومسلم روبرو شد و پس از تساوی بدون گل در وقت قانونی و اضافی، در ضربات پنالتی ۵-۴ باخت و از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

۱۳۶۵: تیم خیبر خرم آباد حریف پرسپولیس در این مرحله بود که در یکی از بزرگترین شگفتی های تاریخ جام حذفی، پرسپولیس ۱- صفر باخت و حذف شد. خیبر در نهایت به فینال جام حذفی نیز رسید.

۱۳۶۶: ماشین سازی تبریز حریف پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی بود که سرخپوشان در تهران ۳-۱ و در تبریز ۱- صفر بردند و در مجموع با حساب ۴-۱ راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند. پرسپولیس در این دوره قهرمان شد.

۱۳۶۷: پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی با شهرداری کرمان روبرو شد که با درخشش حسین عبدی در بازی رفت ۴- صفر در کرمان و در بازی برگشت نیز ۲- صفر در تهران این تیم را شکست داد.

۱۳۶۹: تیم دارایی ایلام مقابل پرسپولیس قرار گرفت که سرخپوشان در ایلام ۱-۱ و در تهران ۸-۱ این تیم را مغلوب کردند و قدم به جمع ۸ تیم گذاشتند.

۱۳۷۰: تیم بانک استان کرمانشاه حریف پرسپولیس بود که در دو بازی با نتایج ۷- صفر و ۲-۱ مغلوب پرسپولیس شد.

۱۳۷۲: پرسپولیس در بازی رفت ۴- صفر شهرداری خرمشهر را برد، اما در بازی برگشت ۲-۱ باخت و در مجموع ۵-۲ برنده شد.

۱۳۷۵: تیم شموشک نوشهر حریف پرسپولیس بود که با نتایج ۵-۱ و ۱- صفر به سرخپوشان باخت.

۱۳۷۷: پرسپولیس در این مرحله مقابل پلی اکریل اصفهان قرار گرفت که با نتجه ۲- صفر در اصفهان پیروز شد و در تهران نیز ۱-۱ مقابل این تیم متوقف شد.

۱۳۷۹: شموشک نوشهر حریف پرسپولیس در این مرحله شد که در بازی رفت در تهران سرخپوشان ۱- صفر پیروز و اما در بازی برگشت به سبب حوادث ورزشگاه ساری بازی نیمه تمام ماند و در نهایت شموشک به دور بعدی صعود کرد.

۱۳۸۰: ابومسلم مشهد حریف پرسپولیس بود که بازی رفت در تهران ۱-۱ و در مشهد ۲-۲ شد تا پرسپولیس با قانون گل زده در خانه حریف صعود کند.

۱۳۸۱: پرسپولیس در بازی رفت در تهران ۲- صفر ملوان را برد، اما در انزلی با همین نتیجه باخت تا در ضربات پنالتی ۳- صفر ببازد و از جام حذفی حذف شود.

۱۳۸۲: سرخپوشان در روزهای بد خود مقابل استقلال اهواز قرار گرفتند. بازی رفت در تهران ۱- صفر به نفع حریف شد و در اهواز نیز همین برد با نتیجه ۳-۲ تکرار شد تا پرسپولیس برای دومین سال متوالی در این مرحله با جام حذفی خداحافظی کند.

۱۳۸۳: ابومسلم مشهد حریف پرسپولیس بود که از این دوره به بعد بازی‌های جام حذفی بصورت تک بازی برگزار می گردد. پرسپولیس در تهران ۱- صفر باخت و حذف شد.

۱۳۸۴: دوباره ابومسلم مشهد حریف پرسپولیس شد که این بار سرخپوشان با هت تریک معدنچی در مشهد ۳-۲ پیروز شده و صعود کردند.

۱۳۸۵: تیم دسته اولی مرصاد شیراز حریف پرسپولیس بود که در تهران ۲- صفر مغلوب سرخپوشان شد.

۱۳۸۶: پرسپولیس در یک بازی عجیب در همدان ۳- صفر به پاس با مربیگری بگوویچ باخت، در حالی که ۴ بازیکنش اخراج شدند و ۷ نفره بازی را به پایان برد.

۱۳۸۷: تیم سپاهان حریف این مرحله پرسپولیس بود که با تک گل مازیار زارع شکست خورد و سرخپوشان راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند.

۱۳۸۸: پرسپولیس در این مرحله تیم دسته اولی آلومینیوم هرمزگان را ۳-۱ برد و یک گام دیگر به جام حذفی نزدیک شد. سرمربی آلومینیوم وینگو بگوویچ بود.

۱۳۸۹: پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی با نتیجه ۲-۱ و در وقت اضافی در رشت موفق به شکست داماش دسته اولی شد.

۱۳۹۰: پرسپولیس در یک بازی سخت در فولادشهر با نتیجه ۳-۲ ذوب آهن را شکست داد و به جمع ۸ تیم مرحله یک چهارم نهایی پیوست.

: سرخپوشان در یک بازی برتر مقابل همشهری خود نفت تهران ۴-۱ پیروز شده و راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند.

۴۳ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. sanam:

    قهرمانی امسال مال ماست.پرسپولیس امسال عالی داره کارمیکنه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.