عملیات ایوب؛پس لرزه های زیادی درداخل اسرائیل خواهد داشت

امین حطیط پژوهشگر مسائل راهبردی لبنانی گفت:موفقیت حزب الله در به پرواز در آوردن هواپیمای بدون سرنشین ایوب در عمق خاک رژیم صهیونیستی ، در داخل این رژیم پس لرزه های زیادی خواهد داشت.

به گزارش شبکه تلویزیونی سوریه ،امین حطیط گفت:«این دستاورد و به پرواز در آوردن هواپیمای ایوب ، آثاری دارد که فوق تصور ماست.نخست آن که تصمیم به جنگی که اسرائیل از آن دم می زد و به آن افتخار می کرد بر باد هوا رفت. همچنین امنیت و آرامشی که مقامات اسرائیلی به اسرائیلی ها وعده اش را می دادند نیز بر باد رفت و در نتیجه بین اسرائیلی ها و سران آنها اعتماد از بین رفت و همین در داخل رژیم صهیونیستی پس لرزه های زیادی خواهد داشت.

وی ادامه داد در عرصه منطقه ای نیز همه تهدیدات اسرائیل و غرب علیه این کشور یا آن کشور، پوشالی و توخالی شده است».
سلیم الحص نخست وزیر اسبق لبنان هم در پی اقدام حزب الله لبنان به اعزام هواپیمای بدون خلبان به حریم هوایی فلسطین اشغالی از توانایی های فنی و مهارتهای بالای آن تمجید کرد.
وائل حسنیه عضو دفتر سیاسی حزب ملی گرای سوسیالیست سوریه نیز گفت: «دستاورد حزب الله لبنان در حد دستاوردهای یک کشوری است که با کشور دیگری در جنگ است. این ثابت می کند آنچه مقاومت انجام  می دهد در راستای آزادسازی سرزمینهای اشغالی فلسطین است این در حالی است که برخی نیز در فکر آن هستند که چگونه قدرت مقاومت را از بین ببرند».
عبد الرحیم مراد رئیس حزب اتحاد لبنان گفت: «عملیات پهپاد ایوب یکی از مهم ترین دستاوردهای منازعه بین ما و رژیم صهیونیستی است».
رضوان الفیت نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی گفت: «این یک دستاورد تاریخی است این دستاوردی است که معادله موازنه در هوا را برقرار کرد و آقای سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان خواستار برقراری این موازنه بود».

 تمجدید گروه های فلسطینی از عملیات ایوب
 

گروههای فلسطینی از اقدام حزب الله لبنان در به عهده گرفتن مسئولیت اعزام هواپیمای بدون خلبان به حریم هوایی رژیم صهیونیستی و دستاوردهای جدید آن تمجید کردند.

گروههای فلسطینی این حرکت را پیروزی ویژه برای مقاومت دانستند که قدرت بالای خود را برای تعامل با ابزارهای نوین در پاسخ به تجاوز اسرائیل نشان داد.
خضر حبیب از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: «نفوذ این پهپاد باعث افزایش روحیه مقاومت و اعتماد به نفس آن است و ثابت می کند این رژیم ضعیف تر از آن چیزی است که تصورش را می کنیم  این رژیم به دروغ خودش را بزرگ نشان می دهد از خانه عنکبوت نیز ضعیف تر است».
شاخه های مقاومت فلسطین از جمله گردانهای ناصر صلاح الدین شاخه نظامی کمیته های مقاومت مردمی و گردانهای مجاهدین اقدام حزب الله لبنان در به عهده گرفتن عملیات پرواز این هواپیما را یک تحول کیفی دیگر در توانایی قدرت جریان مخالف با طرح صهیونیستی دانست و اعلام کرد این دستاورد حزب الله به افزایش قدرت مقاومت در فلسطین کمک می کند.
ابو حسن از رهبران کمیته های مقاومت مردمی گفت: «این تحول کیفی و تحوّل در فناوری مقاومت اسلامی است. این دشمن باید بداند مقاومت در فلسطین و لبنان و سایر جاها اوضاعش را ساماندهی می کند تا به دشمنی های دشمن پاسخ دهد».
ابو بلال از گردانهای مجاهدین گفت: «این یک تحول کیفی دیگر و یک رسوایی بزرگ برای سازمان اطلاعات دشمنان است که نتوانستند  نقطه پرواز این هواپیما را تشخیص دهند و زمانی فهمیدند که این هواپیما به مکانهای حساس در مناطق اشغالی رسید».
کارشناسان معتقدند سخنان سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله نیز سیلی جدید سیاسی و نظامی به صورت اسرائیلی ها بود و به روشنی فاش کرد که در سامانه های هوایی اسرائیل، نقاط شکافی وجود دارد و یک رسوایی بزرگ برای سامانه نظامی اسرائیل بود.
محمود عجرمی کارشناس مسائل راهبردی گفت: «به رژیم اشغالگر در آنجایی که ادعای قدرت می کند می توان نفوذ کرد و می توان شکستش داد. این هواپیما به منطقه بسیار حساس در جنوب رسید و به رئاکتور هسته ای دیمونا به شدت نزدیک شد. این بدان معناست که مقاومت پیشاپیش این نقاط ضعف را شناسایی کرده بود».
ابو عون گفت: بر خلاف هواپیماهای شناسایی اشغالگران که فلسطینیان را می ترساند هواپیمای ایوب باعث شد بار دیگر فلسطینی ها امیدوار شوند و مهر تأییدی بر این مطلب بود که معادله پیروزی همواره برای مقاومت است.


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.