عملیات نظامی علیه سوریه با پاسخ دندان‌شکن روسیه مواجه می‌شود

فروردین ۱۴۰۳

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: اگر آمریکا حمله نظامی به سوریه انجام دهد یقیناً از جانب روسیه پاسخ دندان‌شکنی دریافت می‌کند، چرا که سوریه برای این کشور یک پایگاه استراتژیک است.

“مصطفی قوام” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به مواضع جنگ‌طلبانه آمریکا نسبت به سوریه گفت: اقدام نظامی از سوی آمریکا به سوریه به سادگی قابل اجرا نخواهد بود، چرا که هم‌اکنون ایالات متحده برای انجام این اقدام حمایت بسیاری از کشورها از جمله روسیه را ندارد و روسیه اخطارهای بسیار جدی را به آمریکا در این رابطه داده است.
 
وی تصریح کرد: با توجه به مخالفت‌های کشورهای متعدد با اقدام نظامی علیه سوریه بعید به نظر می‌رسد که آمریکا بتواند برنامه جنگ را عملیاتی کند.

این کارشناس سیاست خارجی اظهار داشت: حمله نظامی به سوریه دامن‌گیر تمام کشورهای منطقه و حتی مجریان غربی آن خواهد شد.
 
قوام افزود: روسیه بر موضع خود که مبتنی بر دفاع از دولت بشار اسد است، پایبند بوده چرا که سوریه هدف راهبردی روسیه به حساب می‌آید.
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: اگر آمریکا حمله نظامی به سوریه انجام دهد قطع‌به‌یقین از جانب روسیه پاسخ دندان‌شکنی دریافت می‌کند، چرا که سوریه برای این کشور پایگاه استراتژیکی بوده و هر نوع حمله نظامی از سوی روسیه با محکوم مواجه می‌شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. علی:

    روسیه ترسو تر وخائن تر از ان است که اقدامی بکند به جمال عبد الناصر معمر قذافی و حتی صدام خیانت کرد و کلی از زمین ها و شهر های ایران را جدا کرد

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.