عمل و روش مدعیان خادم‌الحرمین مخالف آموزه‌های اسلام است / عمل صالح امام(ره) پس از صدر اسلام نمونه بود

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

مروی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: برخی به نام یک کشور اسلامی و خادم الحرمین دست در دست دشمنان قسم خورده اسلام یعنی صهیونیست‌ها و اسراییل می‌دهند و ادعای خادم الحرمین بودن را نیز دارند، در حالی که عمل و روش آنها مخالف با قرآن و آموزه‌های اسلامی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام والمسلمین مروی معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری سخنران پیش از خطبه نماز جمعه این هفته تهران که با موضوع دستاوردها و باید‌ و نبایدهای انقلاب اسلامی سخنرانی می‌کرد، گفت: امام(ره) مجسمه‌ تمام ارزشهای انقلابی و اسلامی بود و ما برای ادامه راه در راستای استقلال و آزادی و کسب موفقیت‌های بیشتر باید امام را الگو قرار دهیم.

وی در تشریح ویژگی ایمان امام گفت: امام (ره) در گفتار و عمل به اراده تکوینی و تشریعی الهی اعتقاد و اعتماد داشت. به بشارت‌ها و وعده‌های الهی معرفی و شناخت داشت و به آنها اعتقاد و اعتماد کامل داشت و بر اساس آنها عمل کرد و این اعتقاد و اعتماد موجب این همه آثار و برکات شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مروی با بیان این که این خصوصیت و ویژگی را در مقام معظم رهبری مشاهده می‌کنیم به ذکر نمونه‌ای در این زمینه پرداخت و گفت: در یکی دو سال قبل که دشمنان شرایط را برای ایران به لحاظ اقتصادی و جنگ روانی سخت‌تر کرده بودند و تهدیدهای گوناگونی را علیه ایران مطرح می‌کردند یکی از شخصیت‌های برجسته‌ی نظام با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کند و از ایشان می‌پرسند که آیا این وضعیت و شرایط شما را نگران نکرده است که مقام معظم رهبری در پاسخ می‌گوید ما از این وضعیت پیش آمده ازاین همه خصومت و بی‌عدالتی، ظلم و زورگویی قدرتهای استکباری که می‌خواهند مانع پیشرفت ملت ایران شوند ناراحت هستیم و باید تدبیر کنیم که این مشکلات حل شود و این بار را از دوش مردم برداریم. ولی نگران نیستم.

وی به دومین خصوصیت امام(ره) اشاره کرد و گفت: عمل صالح از ویژگی‌های امام(ره) بود، هیچ حادثه سنگینی، چه قبل و چه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام را نشکست، اما در شرایط سختی قرار گرفته بود و به خصوص بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان افزون می‌گرفت. کمترین تزلزلی در اراده آهنین این مرد الهی به وجود نیاورد، نه پیشرفت و پیروزی‌ها او را مغرور و از خدا غافل کرد و نه ناگواری‌ها و سختی‌ها در اراده او تزلزلی بوجود آورد و ما این تربیت، سیره و روش امام را فقط در انبیاء و اولیای خدا مشاهده می‌کنیم.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری به انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی ایران و شهادت باهنر و رجایی اشاره کرد و گفت: در این حادثه ۲ تن از شخصیت‌های برجسته به دست منافقین جیره‌خوار مزدور به شهادت رسید و حقیقتا صدمه و لطمه بزرگی نیز به حساب می‌آمد امام فرمودند اگرچه رجایی و باهنر نیست اما خدا است و امام اینگونه به خدا ایمان و اعتقاد داشت و هیچ گاه دچار غرور و کبر نشد و هیچ تزلزلی نیز در اراده او بوجود نیامد.

به گفته وی عمل صالحی که در امام مشاهده شد پس از صدر اسلام هیچ مقام و شخصیت بزرگی موفق به انجام این عمل صالح نشد و آن عمل صالح تشکیل نظام اسلامی بر مبنای قرآن و مبانی دینی بود که همه آحاد ملت در آن نقش و تاثیر دارند و رای و نظر آنها تعیین‌کننده و تاثیرگذار است.

حجت‌الاسلام و المسلمین مروی با اشاره به وابستگی کشور به بیگانگان در قبل از انقلاب و تاثیر پذیری حکومت پهلوی از آنها و همچنین وابستگی برخی از سران کشورهای اسلامی به دشمنان اسلام در حال حاضر گفت: به نام یک کشور اسلامی و خادم الحرمین دست در دست دشمنان قسم خورده اسلام یعنی صهیونیست‌ها و اسراییل می‌دهند برای از پا درآوردن یک کشور اسلامی دیگر به نام سوریه. از آنها برای به پا درآوردن این کشور اسلامی کمک می‌خواهند و از سوی دیگر ادعای خادم الحرمین بودن را نیز دارند. در حالی که عمل و روش آنها مخالف با قرآن و آموزه‌های اسلامی است.

وی با اشاره به ویژگی تهذیب و تزکیه نفس امام گفت: امام (ره) فردی خودساخته بودند و در مرتبه‌ی بالایی از تهذیب و تزکیه نفس قرار داشتند درواقع ایشان خود را تربیت و ساخته بود و اولین عامل به آموزه‌های تهذیب و تزکیه نفس بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین مروی با بیان این که امام (ره) هیچ قدمی برای ریاست خود و مطرح کردن خود برنداشت گفت: ایشان به تنها چیزی که توجه نداشت خودش و مقام و موقعیت خودشان بود.

وی با بیان این که هدف امام (ره) انجام تکلیف الهی بود گفت: ایشان به برکت این سه خصوصیت و امتیاز منشاء این همه آثار و برکات شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.