عناوین مهم هنری رسانه‌های بین‌المللی در ۱۱ تیر

فروردین ۱۴۰۳

امروز (۲ ماه جولای، ۱۱ تیرماه) برگزاری نمایشگاهی از آثار هنری قاچاق شده‌ سوریه در لندن، امضاء قرارداد تاسیس بزرگ‌ترین شرکت انتشار یافتناتی جهان، همکاری هلن میرن با استیون اسپیلبرگ در فیلم ˝سفر صد پایی˝، افتتاح فستیوال فیلم کمبریج با نمایش فیلم استفان هاوکینگ، سفر دیویدبکهام به پاریس برای حضور در هفته مُد و درگذشت میکی جمیسون بازیگر پرکار سریال‌های تلویزیونی در آمریکا، از جمله خبرها و مطالب جالب توجه روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های بین‌المللی است که خواندن آن‌ها خالی از لطف نیست.

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، آبزرور، تایمز و تلگراف به نقل از یک شبکه خبری عرب زبان از نمایش آثار هنری خارج شده از کشور سوریه در لندن خبر دادند.

به نوشته این رسانه‌ها لندن این روزها شاهد برپایی نمایشگاهی از آثار هنری قاچاق شده سوریه است که با هدف بازتاب رنج و سختی مردم سوریه در جریان جنگ‌های مداوم داخلی برگزار شده است. سالن B12 در نمایشگاهی در قلب شهر لندن، با هدف بازتاب رنج و سختی مردم سوریه و تبعات جانبی جنگ، مجموعه‌ای از تابلوهای نقاشی، عکس‌ها و کاریکاتورها را به نمایش گذاشته است.

بسیاری از آثار هنری این نمایشگاه فاقد امضای صاحب اثر و یا ناتمام می باشند و بعضی نیز در لندن تکمیل شده‌اند. در این نمایشگاه آثار هنری طارق طعمه، پزشک و نقاش ۳۴ ساله سوری نیز وجود دارد. طارق در یک تابلوی نقاشی،‌ تصویر صورت خون‌آلود یک کودک شهر حمص را ترسیم کرده است. همچنین مجموعه‌ای از تابلوهای نقاشی یک هنرمند سوری که نمی‌خواهد نامش فاش شود با عنوان “چهره‌هایی از سوریه” به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه تا اول سپتامبر ادامه دارد و تمامی آثار در مزایده‌ای علنی به فروش گذاشته شده و درآمد حاصل از آن به خدمات پزشکی در سوریه تخصیص می‌یابد.

خبر اصلی دویچه‌وله به امضاء قرارداد تاسیس بزرگ‌ترین شرکت انتشار یافتناتی جهان اختصاص داشت. بر این اساس شرکت‌های برتلزمان و پیرسون قرارداد ایجاد بزرگ‌ترین انتشار یافتناتی جهان را که نام ˝پنگوئن راندوم هاوس˝ را یدک می‌کشد، با هدف رقابت با شرکت‌های اینترنتی و حضور بیشتر در بازارها‌ی در حال رشد، امضاء کردند.

این دو شرکت قدرتمند امیدوارند که بتوانند از این طریق در آینده با شرکت‌های اینترنتی چون آمازون، اپل و گوگل رقابت کنند. در سال‌های اخیر شرکت‌های اینترنتی سبب کاهش درآمد انتشار یافتناتی‌های سنتی و ورشکستگی شماری از آنها شده‌اند. برتلزمان و پیرسون همچنین امیدوارند که با شرکت تازه بخشی از بازارهای‌ در حال رشد، از جمله برزیل، چین و هندوستان را تسخیر کنند. توماس رابه، مدیر عامل برتلزمان گفته: ما با این اشتراک مساعی قادر به سرمایه‌گذاری بیشتر و مؤثرتر خواهیم بود. سرپرستی شرکت تازه را مارکوس دوله در حالی برعهده می‌گیرد که از سال ۲۰۰۸ میلادی مدیر شرکت انتشار یافتناتی راندوم هاوس، وابسته به برتلزمان است. همچنین ۵۳درصد شرکت “پنگوئن راندوم هاوس” با ۱۰هزار کارمند و درآمدی حدود ۳ میلیارد یورو، متعلق به برتلزمان است و ۴۷ درصد آن به شرکت بریتانیایی پیرسون تعلق دارد.

مقر اصلی شرکت تازه نیویورک خواهد بود. تاکنون فعالیت‌های شرکت‌های راندوم هاوس و پیرسون در ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، استرالیا، آمریکای جنوبی، اسپانیا، چین و آفریقای جنوبی از این شهر هدایت می‌شد.

موافقت هلن میرن برای بازی در فیلمی به تهیه‌کنندگی استیون اسپیلبرگ از خبرهای اصلی اسکرین‌دیلی و هالیوودنیوز بود. بر اساس مطلب نوشته شده در این رسانه‌ها، هلن میرن، بازیگر شناخته شده سینما و تئاتر بریتانیا پس از مذاکره با نمایندگان کمپانی دریم ورکز، موافقت خود را برای نقش‌آفرینی در فیلم سینمایی ˝سفر صدپایی˝ با کارگردانی لس‌ هالستروم و تهیه‌کنندگی استیون اسپیلبرگ اعلام کرد.

فیلمنامه درام “سفر صد پایی” با کارگردانی لس‌ هالستروم را که برای اکران در سال ۲۰۲۲ میلادی قرار است روانه پرده نقره‌‌ای شود، استیون نایت با اقتباس از رمان پر فروشی به همین نام به قلم ریچارد سی.مورایس به رشته تحریر درآورده است. داستان درام “سفر صد پایی” دربارهٔ مهاجرت یک خانواده هندی به جنوب فرانسه و تاسیس یک رستوران در فاصله صد پایی از یک رستوران فرانسوی و درگیری‌های میان این دو رستوران برای جلب بیشتر مشتری است.

استیون اسپیلبرگ، اپرا وینفری و جولیت بلیک تهیه‌کنندگان فیلم “سفر صد پایی” می باشند و بر اساس برنامه اعلام شده فیلمبرداری این فیلم از اواسط ماه سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی (شهریور ماه سالجاری) آغاز می‌شود.

ورایتی و رویترز از آغاز سی‌وسومین دوره فستیوال فیلم کمبریج با نمایش مستندی دربارهٔ استفان هاوکینگ، دانشمند معروف آمریکایی خبر داده و نوشتند: سی‌وسومین دوره فستیوال فیلم کمبریج از روز ۱۹ سپتامبر با نمایش مستندی دربارهٔ استفن‌ هاوکینگ، دانشمند سرشناس آمریکایی آغاز به کار خواهد کرد و تا ۲۹ سپتامبر ادامه خواهد داشت. این مستند که کارگردانی آن را استفان فینگان برعهده دارد، روایتگر داستان زندگی هاوکینگ و چگونگی تبدیل او به یک پروفسور سرشناس جهان، ابتلای وی به بیماری و تهدید همیشگی وی توسط مرگ است که باوجود این مشکلات، وی به کار خود ادامه داده و به اکتشافات علمی پرداخت.

تهیه‌کنندگی این مستند را که محصول مشترک شبکه‌های چهار و PBS است، دارلو اسیتسون برعهده خواهد دارد و قرار است امسال از شبکه چهار انگلیس نیز بر روی آنتن برود.

یورونیوز حضور دیوید بکهام، فوتبالیست مشهور بریتانیایی در هفته مُد پاریس را منعکس کرده و خبر داده: دیوید بکهام از جمله اشخاص سرشناسی بود که در معرفی کلکسیون تازه لباس‌های مردانه لوئی ویتون در هفته مُد پاریس حضور داشت.

در ادامه این مطلب می‌خوانیم: در این مجموعه از لباس‌های ورزشی قرمز، سفید و آبی گرفته تا لباس‌های شب به سبک گتسبی، به چشم می‌خورد. مجموعه بهاره تابستانه وان نوتن نیز از گل‌های کم رنگ چاپی قرن ۱۸و۱۹ میلادی الهام گرفته شده بود. پیراهن‌های سیاه و سبک با کُت‌های ضخیم که با نواردوزی‌های طلایی همراه بودند. وان نوتن، استاد بکارگیری نقوش متضاد است. این کلکسیون هم از این قاعده مستثنی نبود وهمه جا گل‌ها با شکل‌های متفاوتی دیده می‌شدند. تاکاهاشی، طراح ایسی میاکِ، برای اولین مجموعه خود در خانه مد فرانسوی ژاپنی، از تکنیک‌های چاپی برای کراوات و طراحی بروی پارچه به روش سنتی ژاپنی استفاده کرده است.

سینما بلند و هالیوودریپورتر‌ نیز از درگذشت میکی جمیسون، بازیگر پرکار سریال‌های دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ میلادی تلویزیون آمریکا خبر داده و نوشته: میکی جمیسون، هنرپیشه‌ زن آمریکایی که در بسیاری از سریال‌های دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی به ایفای نقش پرداخت، در سن ۷۰ سالگی درگذشت. از معروفترین سریال‌هایی که وی در آن هنرنمایی کرد، می‌توان به “آدام ۱۲″، “چشم هاوایی” و “ماجراجویی‌های اوزی و هریت” اشاره کرد. این بازیگر هالیوودی با کمپانی فیلمسازی معروفی چون برادران وارنر همکاری داشت.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.