عکس‌هایی که پرندگان از خود گرفته‌اند

عکس > عکاسی
کارگردانی به نام جان دونر با کمک گرفتن از عکاسانی غیر‌متعارف، مجموعه‌ای از عکس‌های هوایی بی‌نظیر را گرد‌آوری کرده که شاید ثبت تصاویر آن برای عکاسان معمولی کار بسیار دشواری باشد.

  1. عکسهای هوایی

    غاز‌های بارناکل بر فراز قلعه تانتالون در اسکاتلند

  2. عکسهای هوایی

    درناها در فرانسه

  3. عکسهای هوایی

    مرغ‌های دریایی گنت

  4. عکسهای هوایی

    غازهای برنکل بر فراز ادینبرگ در اسکاتلند

  5. عکسهای هوایی

    عکسی از بالای سر یک کرکس روپل در کنیا

  6. عکسهای هوایی

    عکسهای هوایی پرندگان

  7. عکسهای هوایی

    این تصاویر حاصل نصب دوربین بر روی بدن پرنده‌ها بوده است

  8. عکسهای هوایی

    دوربین‌ها باید به گونه‌ای ساخته می‌شدند که پرنده‌ها قدرت حمل آن را می‌داشتند

  9. عکسهای هوایی

    در برخی شرایط به جای خود پرنده از ماکت آن استفاده می‌شد

  10. عکسهای هوایی

    عکسهای هوایی پرندگان از هم‌‌پروازهایشان

جان دونر یکی از کارگردانان شبکه دیسکاوری با کمک گرفتن از پرنده‌ها موفق به ثبت تصاویر هوایی کم‌نظیری شده که شاید تا کنون کمتر دیده شده باشند. وی برای ثبت این تصاویر تکنیکی خلاقانه را به کار برده و دوربین‌های عکاسی را به بدن پرندگان نصب کرده است.

در بعضی از شرایط وی برای عکاسی از پرندگانی که امکان نصب دوربین بر روی بدن آنها نبود،‌ مانند کرکس‌ها، دوربین را بر روی ماکت چوبی پرنده نصب کرده و به میان پرنده‌های دیگر به هوا می‌فرستاد. اما در دیگر شرایط دوربین بر روی بدن خود پرنده‌ها نصب می‌شد.

وی برای ثبت این تصاویر به مدت چهار سال انتظار کشید و رشد و توسعه تکنولوژی به پایان سریع این پروژه کمک فراوانی کرد. دوربین‌های به‌کارگرفته شده در این پروژه باید از وزن کم و قابلیت کنترل از راه دور برخوردار می‌بودند. از این رو کوچکترین دوربین‌های HD موجود در بازار به گونه‌ای تغییر پیدا کردند که از وزن آنها کاسته شود تا پرنده‌ها به راحتی قادر به حمل آنها باشند. همچنین برای اینکه خود پرنده عکاس نیز در تصاویر دیده شود از لنز واید در این دوربین‌ها استفاده شد.

در این پروژه تعداد زیادی دوربین از بین رفتند اما دونر می‌گوید اگر از نصب دوربین بر روی بدن یک پرنده و احتمال سقوط آن نگران می‌بودم،‌ هرگز چنین مجموعه‌ای به دست نمی‌آمد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.