عڪس جدید ترانه علیدوستی و شهاب حسینی در فیلم اصغر فرهادی



تاریخ انتشار: ۱۰ January 2016 | 5:00 am

عڪس جدید ترانه علیدوستی و شهاب حسینی در فیلم اصغر فرهادی

نشریه معتبر سینمایی «ایندی‌وایر» در فهرستی از ۱۰۰ فیلم مهم سال ۲۰۱۶ میلادی نام فیلم «فروشنده» ساخته جدید اصغرفرهادی را در جایگاه پنجم قرار دارد.

فیلم “فروشنده” اصغر فرهادی در جایگاه پنجم قرار گرفت

وب‌سایت سینمایی «ایندی‌وایر»، با انتشار لیستی از صد فیلم ڪه در سال ۲۰۱۶ اڪران می‌شوند، هفتمین فیلم سینمایی اصغر فرهادی را در ردیف پنجم فهرست خود تحت عنوان «۱۰۰ فیلم ڪه بیشترین انتظار را برای دیدن آنها در ۲۰۱۶ می‌ڪشیم» جای داد.

این وب‌سایت سینمایی درباره فیلم «فروشنده» نوشت: “…شاید برای اغلب ما، اصغر فرهادی، هیجان‌انگیزترین فیلمسازی‌ست ڪه در این دهه پدیدار شده است. ملودرام برنده اسڪار «جدایی» تا به امروزدر راس فهرست «ایندی‌وایر» به عنوان بهترین فیلم دهه اخیرقرار دارد و فیلم فرانسوی او، «گذشته» نیز فیلم فوق‌العاده‌ایست”.

240851_826.jpg

ایندی‌وایر در ادامه می‌نویسد: “یڪ فاصله چند ساله از فیلم آخر فرهادی، یعنی «گذشته» به وجود آمده است اما او این روزها مشغول پروژه‌های تازه‌ای شده است. فرهادی به زودی فیلمی را به تهیه‌ڪنندگی «پدرو آلمادوار» در اسپانیا مقابل دوربین می‌برد اما پیش از آن و در حال حاضر در سرزمین خودش، ایران، مشغول فیلمبرداری فیلم دیگری‌ست. هنوز جزییات زیادی درباره این فیلم منتشر نشده اما می‌دانیم ڪه داستان به نمایشنامه «مرگ فروشنده» اثر «آرتور میلر« مرتبط است. شاید یڪ درام تئاتری؟ یا تجربی‌تر از آن؟ باید منتظر بمانیم. فیلمبرداری این فیلم در نوامبر آغاز شده… آیا ممڪن است این فیلم را در جشنواره برلین ببینیم؟”

240850_758.jpg

در این فهرست به ترتیب فیلم‌های «سڪوت» ساخته «مارتین اسڪورسیزی»؛ فیلم جدید «ترنس مالیڪ» با بازی «رایان گاسلینگ»، «ڪیت بلانشت»، «ڪریستین بیل» و «رونی مارا» ڪه هنوز عنوانی برای آن انتخاب نشده است؛ «ماشین جنگی» به ڪارگردانی «دیوید میچود»؛ «درود بر سزار» به ڪارگردانی برادران «ڪوئن»؛ «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی؛ فیلم «شیطان نئون» به ڪارگردانی نیڪلاس وندینگ رفین، قسمت هشتم از مجموعه «جنگ ستارگان»؛ «داستان زندگی تو» به ڪارگردانی «دنیس ویلنوو»؛ «شهر گمشده زد» ساخته «جیمز گری» و «زن قرن بیستمی» از «مایڪ میلز» در رتبه‌های اول تا دهم “۱۰۰ فیلم ڪه بیشترین انتظار را برای دیدن آنها در ۲۰۱۶ می‌ڪشیم” قرار دارند.

139407191341103206277234.jpg

همچنین سایت سینمایی «Fandor» گزارشی از نظرات ڪاربران این سایت درباره فیلم‌هایی ڪه بیشترین انتظار را برای دیدن آن می‌ڪشند، منتشر ڪرده است ڪه در آن نظرات نیز نام فیلم «فروشنده» در ڪنار اسامی بازیگران و خلاصه داستان آن به چشم می‌خورد.

گردآوری : گروه فرهنگ و هنر ممتاز نیوز
momtaznews.com/culture
منبع : isna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.