غربی ها در خاورمیانه به دنبال دیکتاتوری مطلق هستند

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘حسن قشقاوی’ طی سخنانی در اجلاس ‘امام بیداری’ در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، تصریح کرد: مشکل امروز ما و کشورهای مسلمان با غربی ها در جهت رویکرد و عملکرد فرهنگی آنان است.

وی افزود: آنان خواهان ترویج فرهنگ سکولاریسم و رویکرد غربی در کشورما و سایر کشورهای اسلامی هستند که این رویکرد در فرهنگ و اصالت ما جایی نمی گیرد.

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه ما هیچگاه پذیرای این فرهنگ ها نیستیم، اظهار داشت: روشنفکران غرب زده توان تحمیل فرهنگ غرب را ندارند؛ زیرا تاریخ و فرهنگ آنان با ما در تضاد است.

وی تاکید کرد: روشنفکران غربی باید بدانند که فرهنگ مسلمانان و جوانان کشورهایی همچون تونس، بحرین و مصر نیز با آنان تفاوت دارد و همگی به طور قطع دنبال اسلام هستند.

قشقاوی خطاب به غربی ها اظهار داشت: بدانید امروز شاهد شکست سکولاریسم و فرهنگ بی بند باری در کشورهای اروپایی و غربی هستیم .

معاون وزیر امور خارجه در ادامه به موج بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و شمال آفریقااشاره کرد و گفت: بوجود آمدن انقلاب اسلامی ، نقش روشنگرانه امام خمینی (ره) و رویکرد ایران در برابر استکبار جنبه هایی از وقوع بیداری اسلامی شد.

وی ادامه داد: غربی ها خواهان کمرنگ بودن نام بیداری اسلامی بودند و از اصطلاح بیداری عربی استفاده می کردند ولی امروز شاهدیم در مصر و تونس مردم به دنبال حکومت اسلامی هستند.

قشقاوی همچنین تاکید کرد: غربی ها در کشورهای شمال آفریقا و منطقه به دنبال دیکتاتوری هستند و به شدت از پیشرفت مسلمانان و توسعه یافتگی وحشت دارند.

اجلاس ‘امام بیداری’ روز سه شنبه در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران،برگزار شد.

تهرام/۷۲۶۱ / ۱۳۹۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۵۹۵۴۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.