غضنفرآبادی: احزاب برنامه ویژه​ای برای انتخابات شوراها دارند/شجاعی: بحث انتخابات شوراها داغ است – اخبار سیاسی

موسی غضنفرآبادی نماینده مردم بم در مجلس در گفت وگو با خبرآنلاین، درباره همزمانی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و انتخابات شوراهای شهر و روستا با بیان این که بحث اصلی انتخابات ریاست جمهوری است و این موضوع انتخابات شوراها را تحت الشعاع قرار می دهد، گفت: اما احزاب و تشکل های مختلف با برنامه ریزی دقیق در این انتخابات شوراها حاضر می شوند.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید بر این که انتخابات شوراها برای تمام احزاب از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: شوراها شهردار را انتخاب می کنند و عملکرد شهردار به صورت مستقیم بر فعالیت احزاب تاثیر گذار است و بر همین اساس احزاب توجه ویژه ای به این انتخابات دارند.
وی با بیان این که همزمانی برگزاری انتخابات شوراها و ریاست جمهوری یازدهم، منافعی همچون جلوگیری از هزینه های اضافی به همراه دارد، گفت: برگزاری این دو انتخابات در یک روز کار دشواری نیست و با برنامه ریزی دقیق می تواند این دو انتخابات را به خوبی برگزار کرد.
نماینده مردم بم در مجلس با بیان این که بحث انتخابات ریاست جمهوری طبیعتا داغ تر از انتخابات شوراها است، گفـت: عده ای بر این باورند که با رسیدن به اصل می توان فرع را نیز به دست آورد، اما این ایده اشتباه است. انتخابات شوراها از اهمیت بالایی برخوردار است.
همچنین سید رمضان شجاعی کیاسری عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در گفت وگو با خبرآنلاین درباره انتخابات شوراهای شهر و روستا گفت: انتخابات شوراها همواره از اهمیت بالایی برخوردار بوده است و این دوره نیز با انتخابات ریاست جمهوری همراه شده است و بر اهمیت آن افزوده شده است.
نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با بیان این که بحث انتخابات شوراها از هم اکنون در شهرهای مختلف داغ شده است، افزود: با توجه به این که انتخابات شوراها برد ملی ندارد و در سطح شهرها برگزار می شود، کمتر مورد توجه قرار گرفته است. اما بحث آن در شهرهای مختلف داغ است.
وی با اشاره به ظرفیت های بالای انتخابات شوراها تصریح کرد: انتخابات شوراها می تواند در زمینه مشارکت حداکثری و تصحیح کردن دیدگاه ها در موضوع اختلاف میان شهرداری ها و شوراها نقش آفرین باشد.
/۲۹۲۹۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.