غضنفری : امیدواریم سطح روابط تجاری ایران و تونس به یک میلیارد دلار برسد

به گزارش ایرنا، غضنفری در پایان اجلاس نهایی یازدهمین کمیسیون مشترک همکاری های ایران و تونس که روز پنجشنبه در مرکز توسعه صادرات تونس برگزار شد، در نشستی خبری تاکید کرد ، با توجه به اراده و عزم دولت و ملت برادر و انقلابی و ظرفیت های دو کشور مطمئن هستم دستیابی به این اهداف امکان پذیر است.

وی با ابراز خرسندی و رضایت از نتایج و دستاوردهای سفرش به تونس اظهار داشت که امضای ۸ سند همکاری نشان دهنده عمق روابط راهبردی دو کشور است و خوشحالم بگویم ۶ سند دیگر نیز در فرآیند مذاکره و توافق نهایی قرار دارد.

رییس ایرانی کمیسیون مشترک یازدهم همکاری های ایران و تونس خاطرنشان کرد که همه تجربیات، پیشرفت ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها را آماده ایم در اختیار دولت و ملت تونس قرار دهیم و برای استفاده از ظرفیت های این کشور اعلام آمادگی می کنیم.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت ایران از دولت و ملت انقلابی تونس برای استقبال گرم ، هیات همراه خود اعم از بخش های دولتی و خصوصی ، سفیر جمهوری اسلامی ایران و همکارانشان ، سفیر تونس در تهران و خبرنگاران تونسی و ایرانی برای برگزاری موفق این کمیسیون مشترک قدردانی و تشکر کرد.

غضنفری که عصر روز سه شنبه گذشته وارد دمشق شده بود در سه روز اقامت خود در این کشور علاوه بر دیدار با نخست وزیر و وزیران صنایع ، بازرگانی و صنایع دستی و سرمایه گذاری و همکاری بین المللی و بازدید از مسجد جامع زیتونه در اجلاس های یازدهمین کمیسیون مشترک همکاری های ایران و تونس نیز شرکت کرد.

در پایان اجلاس نهایی این کمیسیون که قبل از ظهر پنجشنبه در مرکز توسعه صادرات تونس برگزار شد، دو کشور ۸ سند همکاری امضا کردند.

اسناد امضا شده ، شامل یک یادداشت تفاهم و ۷ سند دیگر در زمینه های انرژی و نیرو، بهداشت، آموزش و تربیتی ، فرهنگی ، امور زنان و خانواده، استاندارد و همکاری خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و خبرگزاری تونس( وات) است.

غضنفری ساعاتی قبل با بدرقه رسمی ‘بشیر زعفوری’ وزیر بازرگانی و صنایع دستی تونس، این کشور را به مقصد ایران ترک کرد.

خاورم ** ۱۳۲۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۸۲۲۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.