غنی‌سازی ۶۰ درصد تصویب شود ناچار به اجرای آن هستیم

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

مذاکره‌کننده ارشد تیم هسته‌ای کشورمان گفت: درباره تصمیم مجلس برای افزایش غنی‌سازی ایران در حد ۶۰ درصد گفت: این ایده‌ای است که در مجلس مطرح شده و طبیعی است که هرچه در مجلس تصویب شود و حکم قانون پیدا کند، برای ما لازم‌الاجرا است و طبعا ناچار به اجرای آن هستیم؛ این تصمیم بر عهده مجلس است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، “سیدعباس عراقچی” عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با ۱+۵ در دانشکده خبر: مذاکرات کارشناسی، فردا آغاز می‌شود و همان روز پایان می‌یابد و در آن درباره نحوه اجرای توافق ژنو گفتگو انجام خواهد شد و تاکنون هشت روز مذاکرات کارشناسی در ژنو قویا انجام داده‌ایم.

عراقچی درباره تصمیم مجلس برای افزایش غنی‌سازی ایران در حد ۶۰ درصد گفت: این ایده‌ای است که در مجلس مطرح شده و طبیعی است که هرچه در مجلس تصویب شود و حکم قانون پیدا کند، برای ما لازم‌الاجرا است و طبعا ناچار به اجرای آن هستیم؛ این تصمیم بر عهده مجلس است.

وی افزود: در سمت مقابل هم اگر کنگره لایحه‌های مختلف تحریمی را در دست بررسی داشته و مسلما اگر هرکدام از این لوایح تحریمی جدید توسط کنگره به انجام برسد و تصویب شود، مذاکرات ژنو و اجرای توافقنامه آن متوقف خواهد شد، در این شکی نیست.

وی درباره طرح نمایندگان مجلس گفت: باید دید جزئیات این طرح چیست، احتمالا مشروط به این است اگر توافق ژنو اجرایی نشود، این طرح لازم‌الاجرا باشد، اگر تصمیم بگیرند با تصویب آن توافق ژنو هم اجرایی نشود، ما آن را اجرا خواهیم کرد.

خبر در حال در تکمیل است…


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.