غنی سازی ۵۶ درصدی در ایران با تولید سوخت برای کشتی ها مرتبط است

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه صهیونیستی هاآرتص با اشاره به سخنان حجت الاسلام و المسلمین “سیدرضا تقوی” رییس شورای سیاستگذاری ستاد نماز جمعه در شورای ادارای خراسان شمالی و مراسم معارفه امام جمعه جدید بجنورد درباره غنی سازی ۵۶ درصدی مدعی شد این موضوع مرتبط با تولید سوخت هسته ای برای کشتی های ایرانی است.

این روزنامه صهیونیستی، حجت الاسلام و المسلمین “سیدرضا تقوی” را یکی از “دستیاران نزدیک” رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرده است و به نقل از وی نوشته است: اکنون نظام جمهوری اسلامی ایران به تولید سوخت ۲۰ درصد دست یافته است، اما اگر آنها بخواهند در برابر نظام ایران ایستادگی کنند ما این رقم را به ۵۶ درصد ارتقاء می‌دهیم.

هاآرتص نوشته است: این اظهارات که از سوی خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، در پی اخبار رسانه ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که از وزارت دفاع ایران خواسته اند کشتی هایی را طراحی کنند که با سوخت هسته ای کار کنند. سوخت هسته ای برای استفاده در کشتی ها غالبا با غنای بیش از ۵۰ درصد است.

روز گذشته خبرگزاری ایسنا در گزارشی به نقل از “سیدرضا تقوی” در شورای ادارای خراسان شمالی و مراسم معارفه امام جمعه جدید بجنورد نوشته بود: نظام با تمام توان در برابر توطئه‌های دشمنان ایستاده است و آمریکا هم نمی‌تواند کاری از پیش ببرد. دشمنان تبلیغ می‌کنند که طرح‌های حمله به ایران روی میز است، اما هیچکدام از در این زمینه موفق نخواهند شد.

وی با بیان اینکه “نیروی نظامی ایران آنقدر قوی است که اگر اسرائیل دست از پا خطا کند، از تهران قلب تل‌آویو را می‌زنیم”، تاکید کرد: مردم ایران نباید در برابر تهدیدها روحیه خود را از دست دهند. دشمنان تحریم‌ها را بر ما اعمال کرده‌اند اما کور خوانده‌اند، در دنیا راهکارهای بسیاری برای تامین امکانات وجود دارد. آمریکا می‌خواهد مقاومت نظام اسلامی را بشکند اما مقاومت ما فلسفه و منطق خاص خود را دارد.

تقوی تصریح کرد: اگر نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدهای دشمنان، ذره‌ای نرمش از خود نشان دهد، باید نظام چرخه سوخت هسته‌ ای را از حرکت بازدارد و برخی از آزمایشگاه‌ها در برخی از دانشگاه‌ها را تعطیل کند. اکنون نظام جمهوری اسلامی ایران به تولید سوخت ۲۰ درصد دست یافته است، اما اگر آنها بخواهند در برابر نظام ایران ایستادگی کنند ما این رقم را به ۵۶ درصد ارتقاء می‌دهیم.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.