غیرنظامیان سپرانسانی تروریستها

جام جم آنلاین: شبکه تلویزیونی پرس تی وی اعلام کرد تروریست های مسلح در سوریه از غیرنظامیان به عنوان سپرانسانی استفاده می کنند.

نیروهای دولت سوریه امروز حملات گسترده ای را به حومه شهر ادلب برای پاکسازی این منطقه از تروریستها آغاز کرده اند. این منطقه یکی از مراکز فرماندهی شورشیان مسلح سوریه به شمار می رود.

خبر دیگر از سوریه حاکیست رئیس جمهور سوریه با صدور قانون شماره بیست و دو در سال دو هزار و دوازده دستور تاسیس دادگاه ویژه رسیدگی به مسائل تروریسم را صادر کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی سوریه این قانون به این سبب صادر شده است که در قانون تروریسم مرجع قضایی صلاحیت دار جهت رسیدگی به جرائمی که در این قانون به آنها اشاره شده، مشخص نشده است.

این دادگاه از سه قاضی، یک رئیس و دو عضو دیگر که یکی از آنها نظامی است و بر اساس پیشنهاد شورای عالی قضایی انتخاب می شوند تشکیل می شود.

قاضی تحقیق این دادگاه نیز بر اساس پیشنهاد شورای عالی قضایی تعیین می شود و علاوه بر اختیارات خود ، اختیارات دیگری نیز به وی داده می شود.

در این دادگاه یک دادستانی عمومی وظیفه مدعی العموم را بر عهده خواهد داشت که رئیس و اعضای آن بر اساس پیشنهاد شورای عالی قضایی انتخاب می شوند.( واحد مرکزی خبر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.