فارابی در انتظار دستور شمقدری برای ساخت فیلم اولی‌هاست

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از سینما پرس در تاریخ جمعه ۱۲م آبان ۹۱،

میرعلایی در غرفه سینماپرس:

سینماپرس-گروه سینما/ مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: بنیاد فارابی برای ساخت فیلم اولی ها در انتظار دستور رئیس سازمان سینمایی است.

میرعلایی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس با بیان این مطلب اظهار داشت: ورود به عرصه سینما و پاگذاشتن به سینمای حرفه ای برای اولین بار از سوی یک هنرمند باید حساب شده و با شناخت کامل باشند. در کنار آن اشخاصی که زمینه را برای ورود هنرمند به عرصه سینما را فراهم می نمایند نیز باید به چگونگی ورود فیلمساز به دنیای سینما توجه نمایند.

وی تصریح نمود: هر نهادی که مسئولیت تولید فیلم های اول را برعهده می گیرد، باید به صورت تخصصی آن را پیگیری کند. رئیس سازمان سینمایی کشور چهار ماه پیش به بنیاد سینمایی فارابی دستور داد تا تولید فیلم اولی ها را برعهده گیرد.

میرعلایی ادامه داد: همین مسئله سبب شد تا کارگروهی متشکل از فیلمنامه نویسان، تهیه نمایندگان و گروهی از هنرمندان که به دنبال تولید اولین فیلم خود بودند، تشکیل شود تا پروژه هایی که توانایی تولید دارند، مورد بررسی قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه در در این کارگروه فیلمنامه های مورد نظر برای تولید بررسی شد، ابراز داشت: متاسفانه در حال حاضر فیلم اولی ها در یک بلاتکلیفی برای تولید فیلم های خود می باشند، چرا که ادامه برنامه ریزی برای تولید فیلم های اول، بستگی به دستور شمقدری رئیس سازمان سینمایی کشور دارد.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: یکی از مهمترین مشکلات در زمینه تولید فیلم های اول چه در بنیاد فارابی و چه در نهادهای دیگر سینمایی، تامین بودجه مورد نظر در این زمینه است. فیلمنامه خوب برای تولید فیلم اول وجود دارد، به گونه ای که از ۸۰ فیلمنامه ارسال شده، ۱۰ فیلمنامه قابلیت تولید را داشتند. اما مسئله مهم مسئله ورود به تولید است که با دستور رئیس سازمان سینمایی تکلیف در این زمینه مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/ر /ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۸۲۱۰


شبکه خبری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.