فاز اول هدفمندی یارانه‌ها افسار گسیختگی اقتصادی را به همراه داشت/ بهارستان برنامه‌ای برای افزایش نرخ سوخت ندارد

۹ م دیماه ،

عضو کمیسیون انرژی در مجلس با بیان اینکه اجرای فاز اول هدفمندی یارانه‌ها افسار گسیختگی اقتصادی با خود به همراه آورد گفت: این امر به نابودی تولید و اشتغال ملی منجر شد، لذا بهارستان به دولت پیشنهاد می‌کند با کارشناسی بیشتر ماهی‌گیری یاد مردم دهد نه ماهی دست مردم دهد.

امیر عباس سلطانی نماینده مردم چهار محال و بختیاری در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، در ارتباط با عدم افزایش قیمت سوخت در کشورمان گفت: کمیسیون انرژی با افزایش نرخ هرگونه حامل‌های انرژی در کشور مخالف است و این افزایش قیمت به عنوان خط قرمزی برای نمایندگان  به حساب می‌آید.

وی در ادامه تصریح کرد: افزایش نرخ سوخت سبب تورم بیش از پیش در کشورمان و رابطه مستقیمی با معیشت مردم دارد که اگر دوباره نرخ حامل‌های انرژی افزایش یابد، اقتصاد با بحرانی بیش از پیش روبرو خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: پارلمان هیچ  پیش‌بینی برای افزایش نرخ سوخت  در برنامه کاری خود قرار نداده و افزایش نرخ سوخت با اقتصاد مقاومتی در تضاد مستقیم است.

سلطانی اجرای مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها را ناموفق خواند و بیان کرد: دولت توان پیاده کردن صحیح فاز اول هدفمندی یارانه‌ها را نداشت هر چند اگر این طرح صحیح پیاده می‌شد برنامه خوبی بود ولی با اجرای ناتوان دولت، اقشار کم‌درآمد راستا ضعیف‌تر شدند.

نماینده مردم چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اجرای این طرح افسار گسیختگی اقتصادی با خود به همراه آورد، افزود: این امر به نابودی تولید و اشتغال ملی منجر شد لذا بهارستان به دولت پیشنهاد می‌کند با کارشناسی بیشتر ماهی‌گیری یاد مردم دهد نه ماهی دست مردم دهد.

وی بهتری زمان برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را زمانی خواند که اجرای فاز اول به دقت و صحت انجام شده باشد و خاطر نشان کرد: در زمانی که فاز اول در کشورمان اجرایی شد، ۳۰ درصد  از درآمد برای صنعت اختصاص پیدا می‌کرد ولی این امر محقق نشد لذا به زیر‌ساخت‌های کشورمان آسیب بسیاری وارد شد و هنگامی که این نقاط ضعف از بین برود برای دور دوم برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.