فاسدترین کشور جهان

۱۷م آذر ،

سازمان شفافیت بین الملل، افغانستان را در جمله فاسدترین کشورهای جهان قرار داد.

ممتازنیوز: در گزارش تازه این سازمان افغانستان از نظر شفافیت در رده ۱۷۴ قرار گرفته و همراه با سومالی و کره شمالی، جز کشورهایی شد که میزان شفافیت در آن در پایین‌ترین حد در جهان است. 

در این گزارش، دنمارک با ۹۰ امتیاز ، از جمله شفاف‌ترین کشور جهان خوانده شده است. 

افغانستان در گزارش سال ۲۰۱۱ این سازمان در مقام چهارم قرار داشت، و وضعیت اش نسبت به سومالی، کره شمالی و میانمار بهتر بود. فساد در افغانستان تاثیر مستقیم بر زندگی مردم داشته است و در سال ۲۰۱۰ از هر ۷ افغان یک نفر رشوه داده است و حد میانگین این رشوه سه برابر حقوق یک افغان عادی است. 

سازمان شفافیت بین‌الملل هرسال آمار کشورهای جهان را به امتیاز ۱۰۰ به شفافترین کشور و صفر به فاسد ترین کشور منتشر می کند. این سازمان می‌گوید دو سوم کشورهای جهان پائین‌تر از ۵۰ امتیاز گرفته اند، و این نشان می‌دهد که فساد از چالش‌های بزرگ جهان است. 

انگستان در رده‌بندی امسال شفافیت بین‌المللی هفدهم شده و آمریکا در رده نوزدهم قرار گرفته است. 

به گزارش بی بی سی ، جامعه جهانی دولت افغانستان را متهم به کم‌کاری در مورد مبارزه با فساد می کند. دولت افغانستان وجود فساد گسترده در تشکیلات و نهادهای دولتی و غیر دولتی را تائید می‌کند ولی جامعه جهانی را در گسترش فساد مسئول می داند. 

گزارش اخیر شفافیت بین الملل نشان می دهد که تلاش های دولت افغانستان در مبارزه با فساد هم‌چنان بی‌نتیجه بوده است و این کشور از وضعیت بدی که داشته به سوی وضعیت بدتری در حرکت است. 

بازار خبر


.
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.