فاطمه موسوی: می‌خواستم حرف زنان لیبی را با تصویر به گوش جهانیان برسانم

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از سینما پرس در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

در نشست جشنواره سینما حقیقت عنوان شد/

سینما پرس-گروه سینما/ نشست فیلم مستند «صدای زنان در انقلاب لیبی» به کارگردانی فاطمه موسوی، برگزار شد و وی در این نشست از پرداختن به زنان لیبی در جریان انقلاب سخن گفت.

به گزارش تفسیری سینما پرس به نقل از روابط عمومی جشنواره سینما حقیقت کارگردان فیلم «صدای زنان در انقلاب لیبی» درخصوص ساخت این مستند که در ششمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت روی پرده رفت، اظهار داشت: مستند من به انقلاب لیبی از منظر زنان لیبی می پردازد. بعد از سه دهه دیکتاتوری قذافی، مردم لیبی در یک انقلاب خونین شرکت نمودند تا خودشان را از زیر یوغ رژیم قذافی آزاد سازند و من هم به عنوان یک فیلمساز تلاش نمودم این پیروزی را به زبان تصویر نشان دهم.

فاطمه موسوی ادامه داد: قیام مردم لیبی فقط محدود به جوانان نبود که تا آخرین قطره خون خود از جنگ نمودن دست برنداشتند، بلکه انقلاب برای همه مردم لیبی بود، ازجمله زنانی که از همان روزهای اول انقلاب در صحنه حاضر شدند. مادران، خواهران و دختران دست در دست یکدیگر ایستادند و رویای لیبی آزاد را به واقعیت تبدیل نمودند. تلاش من هم در این مستند، روایت این زنان است.

این کارگردان الجزایری تصریح نمود: در این مستند با بعضی از زنانی که برای آزادی لیبی فعالیت نمودند، مصاحبه شده و من احساس نمودم که باید در کنار زنان لیبی به عنوان یک فیلمساز حضور داشته باشم تا حرف آنها را با استفاده از تصویر، به گوش جهانیان برسانم.

رامتین شهبازی منتقد سینما هم درباره این فیلم مستند گفت: نکته مهمی که مخاطب با دیدن این فیلم به آن پی می برد، مبحث روایت شناسی از دیدگاه زنان است. چند زن واقعه لیبی را در فیلم روایت می نمایند، اما در بعضی از مواقع این روایت ها تبدیل به ضدروایت می شوند که برای ساختار و کلیت فیلم نگران نماینده است. از طرفی من به عنوان یک مخاطب دوست داشتم چیزهای بیشتری در فیلم ببینم و انتظار داشتم که کارگردان کندوکاو بسیاری کند تا بتواند اطلاعات تازهی به مخاطب ارائه دهد، اما آنچه که ما در فیلم می بینیم و می شنویم، همان خبرهای است که پیش از این بارها در رسانه های شنیداری و دیداری خوانده یا دیده‌ایم.

گفتنی است که ششمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران: سینماحقیقت، تا روز ۲۰ آبان ماه در سینما فلسطین، سینما عصرجدید و سالن سینماحقیقت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برپا خواهد بود.

انتهای پیام/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۸۳۴۸


شبکه خبری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.