فتحی: اطلاعات ورزشی سلطانی‌فر کمتر از فردوسی‌پور نیست/او اولین وزیری است که سابقه حضور در ورزش را دارد

فروردین ۱۴۰۳

ورزش > مدیریت ورزش – مدیرعامل سابق باشگاه عقاب می‌گوید سلطانی‌فر گزینه‌ای مناسب برای وزارت ورزش است.

به گزارش ممتاز؛ امیرحسین فتحی، مدیرعامل سابق باشگاه‌های برق، عقاب و بهمن که ۸ سال در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال فعالیت داشته، در مورد مسعود سلطانی‌فرد گزینه پیشنهادی وزارت ورزش می‌گوید: «سلطانی‌فر ورزش، برنامه محور و با اخلاق است. او در طول دورانی که استاندار سه استان و معاون سیاسی ۵-۶ استان بود، با ورزش آشنایی کامل داشت و مسائل مربوط به ورزش استان‌ها را پیگیری می‌کرد. او از گزینه‌های خوب وشایسته برای ورزش است. بعد از انقلاب هیچ وقت رئیس سازمان تربیت بدنی یا وزیر ورزش، سابقه فعالیت در ورزش را نداشته و سلطانی‌فر اولین وزیری است که پیش از وزارت، سابقه حضور در ورزش را داشته. سلطانی‌فر دو سال معاون سازمان تربیت بدنی بوده و سابقه حضور در هیات مدیره شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی را دارد. او با روسای فدراسیون‌ها و مدیران ورزش استان‌ها آشنا است. در مجموع باید بگویم وزیری که می‌خواهد از مجلس رای اعتماد بگیرد، از جنس ورزش است.»
فتحی که همراه با سلطانی‌فر به مجلس رفته بود تا با اعضای فراکسیون ورزش دیدن کند می‌گوید: «سلطانی‌فر می‌خواهد از نیروهای ورزشی در اداره ورزش کشور استفاده کند. او در دیداری که با نمایندگان مجلس داشت گفت می‌خواهد کنگره‌ای بزرگ تشکیل دهد تا در آن تمام روسای ورزش بعد از انقلاب را دعوت کند؛ از شاه حسینی تا عباسی. علاوه بر آن پیشکسوتان ورزشی تمام رشته‌ها در این کنگره حضور خواهند داشت. واقعا حیف است که اشخاصی مثل محمد دادکان و ناصر نوآموز کنار گود باشند. در سایر رشته‌ها هم نباید پیشکسوتان و بزرگان کنار گود بنشینند. قرار است سلطانی‌فر هر ماه با اعضای این کنگره یک جلسه تشکیل دهد. امروز همه نمایندگان مجلس از جلسه‌ای که با سلطانی‌فر داشتند راضی بودند. بسیار از نمایندگان مجلس حضور داشتند. جلسه خوبی با فراکسیون ورزش و کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی داشتیم.»
او در پایان می‌گوید: «اطلاعات ورزشی سلطانی‌فر کمتر از عادل فردوسی‌پور نیست. امروز در جلسه فراکسیون ورزش با آقای نجف نژاد در مورد مسابقه ایران – لهستان که در المپیک ۱۹۷۶ برگزار شد صحبت می‌کردند و از این حرف می‌زدند که بازیکن شاخص تیم لهستان در آن سال چه کسی بوده. او کلا به ورزش علاقه بسیاری دارد و حتی زمانی که استاندار زنجان بود امور تیم‌های استانش را دنبال می‌کرد. من آن زمان مدیرعامل باشگاه بهمن بودم که زنگ زد و گفت یک مربی خوب برای تیم شهاب زنجان می‌خواهیم. یک بار هم تماس گرفت و گفت فلان بازیکن حیف است در زنجان بماند؛ باید بیاید تهران بازی کند و به تیم‌های بهتر برود. یعنی تا این حد پیگیر امور تیم‌های ورزشی استانش بود. ما رئیس سازمان تربیت بدنی داشته‌ایم که در دوره استانداری‌اش حتی برای افتتاح ورزشگاه بزرگ استانش نمی‌رفت.»
۴۳ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.