فتح و حماس علیه طرح الحاق کرانه باختری متحد شدند

دو جنبش فتح و حماس مرحله جدیدی از تلاش ملی مشترک برای رویارویی با طرح الحاق رژیم صهیونیستی را اعلام کردند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه المیادین، دو جنبش فتح و حماس در کنفرانس خبری مشترکی امروز (پنج‌شنبه) بر لزوم نادیده گرفتن اختلافات و ورود مشترک به نبردی علیه اشغالگران تاکید کردند.

این در حالی است که وزیر خارجه سابق اسرائیل گفته بود، همکاری فتح و حماس نگران‌کننده است.

دو جنبش فتح و حماس این مرحله جدید از اقدام ملی مشترک را در کنفرانس خبری مشترک صالح العاروری، نایب رئیس دفتر سیاسی حماس و جبریل الرجوب، دبیرکل کمیته مرکزی جنبش فتح اعلام کردند.

العاروری تاکید کرد: این کنفرانس فرصتی برای آغاز مرحله جدید در جهت خدمت استراتژیک به ملت ما در خطرناک‌ترین مرحله است.

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد: اگر اشغالگران بتوانند طرح الحاق بخشی از کرانه باختری را اجرایی کنند این یعنی  الحاق سلسله وار ادامه خواهد یافت. ما باید با این طرح‌ها مقابله کنیم و به هیچ وجه نمی‌توانیم سکوت کنیم و دست روی دست بگذاریم.

العاروری تاکید کرد: گام الحاق به منزله لغو راه حل دو کشوری است زیرا با این پروژه نمی‌توان کشور فلسطین را در غزه و کرانه باختری ایجاد کرد. اشغالگران کرانه باختری را سرزمین موعود می‌دانند و آماده‌اند برای عملی شدن آن راهکارهای خطرناک را هم امتحان کنند.

این رهبر حماس گفت: باید مقابل این طرح، واقعی و صادقانه ایستاد و آن را به ناکامی کشاند و ما قبلا این کار را کردیم و می‌توانیم آن را دوباره تکرار کنیم.

وی اظهار کرد: بعد از الحاق اشغالگران به فکر حل و فصل مساله فلسطینی‌ها در کرانه باختری می‌افتند و سوابقی در زمینه کوچاندن و اخراج آنها دارند.

العاروری تاکید کرد: ما و فتح در مقابله با اشغالگر و ایستادن مقابل طرح‌های آن حتی اگر با هم اختلاف داشته باشیم یکسان عمل کرده‌ایم. تجربه می‌گوید تلاش مشترک در دو انتفاضه اول  و دوم در شکست طرح‌های اشغالگران موفق افتاد. به ملت و جوانان و پایگاه‌ها در فتح و حماس این پیام را می‌دهم که در تمام مواضع با هم هستیم و نباید منتظر دستورات مستقیم بود. همه باید وارد تلاش مشترک در مقابله با طرح و دفاع از ملت فلسطین شوند. ما از انواع مقابله و مبارزه علیه طرح الحاق استفاده خواهیم کرد.

العاروری تصریح کرد: ملت ما در غزه آماده هستند و سخنگوی گردان‌های القسام تاکید کرده اعلام الحاق به منزله اعلان جنگ علیه ملت ماست.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.