فتوای جدید درباره رمی جمرات

پورتال خبری ممتاز نیوز:مفتی مشهور نیجریه پس از فاجعه منا فتوا داد: حجاج به جای شرکت در رمی جمرات، قربانی بدهند.
پایگاه خبری شفقنا: «امیر کانو» مشهورترین شیخ نیجریه در فتوای جدید خود اعلام کرد: حجاج نیجریه می‌توانند در حج سال آینده از شرکت در رمی جمرات خودداری و به جای آن گوسفند قربانی کنند.

 

images (7)

شیخ کانو در ادامه گفت: حجاج تنها زمانی حق دارند در رمی جمرات شرکت کنند که دولت نیجریه متعهد شود برای آنان محل اسکانی در نزدیکی منطقه الجمرات تهیه کند.

وی برای اثبات مشروعیت فتوای خود به یکی از روایات پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد که بر اساس آن پیامبر به مسلمانانی که با استفاده از شتر آمده بودند اجازه دادند برای رعایت حال شتران، شب را در مکه بمانند و به مزدلفه و منا نروند.

وی گفت: اگر پیامبر اکرم (ص) این‌گونه نسبت به چهارپایان مهربان بودند، چرا علمای دینی مسلمان، نیز فشارها را نمی‌کاهند و رنج جمرات را بر مسلمانان ساده‌تر نمی‌کنند، در حالی که صدها نفر در سال جاری کشته شدند؟

مسئولان نیجریه پیش از این اعلام کرده بودند که بر اثر دو حادثه منا و سقوط جرثقیل در جریان مراسم حج امسال، ۷۰ زائر نیجریه‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. علی جمهری:

    امیدوارم هرکس واجبات خدارو غیر واجب اعلام کند به سخت ترین عقوبت ها گرفتار شود.
    ضمنا شما هم که این اخخبار رو با تیترهای اینچنینی منتشر میکنید و از آب گل آلود بهره میگیرد فرقی با آنها ندارید یا روش تیترزدن های کثیفتون رو اصلاح کنید و تیترهای اینچنینی نزنید یا همین تیترهای تصاویر مستهجن که از آنها ویزیتور کسب میکنید و … و الا دچار کیفر خواهید شد

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.