فتوای جدید یک عالم وهابی درباره تظاهرات بر علیه هتک حرمت به پیامبر اکرم(ص

در حالی که جهان اسلام در اعتراض به پخش فیلم موهن و انتشار کاریکاتور توهین آمیز به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) بپا خواسته و اعتراضات به کشورهای اروپایی نیز کشیده شده است، شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ، مفتی…

در حالی که جهان اسلام در اعتراض به پخش فیلم موهن و انتشار کاریکاتور توهین آمیز به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) بپا خواسته و اعتراضات به کشورهای اروپایی نیز کشیده شده است، شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ، مفتی عربستان سعودی هرگونه تظاهرات و تجمع در محکومیت این توهین را حرام اعلام کرد.

وی که به عالم درباری در عربستان شهرت دارد بر حرمت تظاهرات و تجمع علیه توهین به رسول خدا (ص) فتوا داد و تصریح کرد که بهتر است با نصیحت به این هتاکی پاسخ داده شود.

آل الشیخ که فتواهای فراوانی علیه شیعیان صادر کرده است، افزود: تحریم و قطع رابطه هیچ جایگاهی در اسلام ندارد و مسلمانان باید از چنین اقدامی دست برداشته و با نصیحت و کلمه حق به پاسخگویی این توهین ها بپردازند.

مفتی وابسته به خاندان آل سعود از تاسیس موزه سیره پیامبر اکرم(ص) نیز انتقاد کرد و اظهار داشت: تاسیس چنین موزه هایی سبب باز شدن درهای تبرک و غلو در جوامع اسلامی می شود.

گفتنی است با وجود این که علمای سراسر جهان نسبت به هتک حرمت حضرت محمد مصطفی (ص) در غرب به شدت خشمگین شده اند، علمای وهابی عربستان سعودی هیچ اقدامی برای محکومیت این توهین انجام نداده و حتی اعتراض به پخش این فیلم را حرام می دانند.

روزنامه الریاض این کشور نیز در مقاله ای به قلم سردبیر آن، فیلم موهن به رسول اعظم (ص) را تنها یک اثر هنری توصیف و اعتراضات صورت گرفته از سوی مسلمانان سراسر جهان را نادرست و مغایر آزادی بیان عنوان کرد.

رسا

دین و اندیشه

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. سالار:

    اخ اخ نمی دونی لحظه شماری میکنم به این وهابی ها ضربه ای بزنم اوایل میگفتم بابا این ها نیز مسلمان هستند اما موضوعی ذهنم رسید که ان زمان های قدیم منافقین نیز مسلمان بودند در حالی که با معصومین مبارزه میکردند امیدوارم با تلاش و درایت جوامع اسلامی را اگاه کنیم و از وهابی ها دور کنیم

  2. محمدرضا:

    وهابی ها کثیف هستن

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.