فدراسیون پرورش اندام ایران تعلیق شد

۱۹م اسفند ،

ایسنا: فدراسیون جهانی پرورش اندام و ورزش فیزیکی سرپرست فدراسیون پرورش اندام ایران را یک سال تعلیق کرد.

این فدراسیون جهانی (WBPSF) در خبری که روی خروجی خود قرار داده آورده است، محمدرضا کاظمی آشتیانی به سبب مواردی که در زیر آمده از سوی پرادیپ بابامدهوک رییس کمیته انضباطی فدراسیون جهانی به مدت یک سال از تمام فعالیت‌ها در حیطه پرورش اندام تعلیق شد.

سه موردی که فدراسیون جهانی برای تعلیق شدن آشتیانی در نامه خود آورده است به این شرح است:

۱- دوپینگ سه ورزشکار ایرانی در مسابقه‌ها و بی‌توجهی مسئولان پرورش اندام ایران به این موضوع

۲- بی‌احترامی به قانون فدراسیون جهانی و تصمیمات کمیته پزشکی و ضد دوپینگ این فدراسیون که منجر به دو مورد دوپینگ در مسابقه‌های قهرمانی آسیا در گوانگ‌جو چین و یک مورد دوپینگ در مسابقه‌های جهانی تایلند شد. همچنین بی‌احترامی مسئول پرورش اندام ایران به فدراسیون جهانی.

۳- بی‌اعتنایی به مکاتبات انجام شده و تصمیمات فدراسیون جهانی که منجر به ارائه لیست دوپینگی‌ها و همچنین نامه تعلیق به مقامات وزارت ورزش ایران شد که هیچ گونه اسناد در ارتباط با این مسئله دوپینگ ارائه نشده است.

بنابراین آشتیانی از سوی فدراسیون جهانی از ۲۸ فوریه ۲۰۲۲ تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۲ تعلیق می‌شود.

نکته جالب در تعلیق شدن آشتیانی از سوی فدراسیون جهانی این است که معمولا در موارد اینچنینی که بحث دوپینگ در آن مطرح است فدراسیون محروم می‌شود و نه شخص که در این مورد برعکس شده است.

نکته دوم این که فدراسیون پرورش اندام ایران چندی است ارتباط خود را با فدراسیون جهانی پرورش اندام و ورزش فیزیکی (WBPSF) قطع کرده و در حال رایزنی برای بازگشت دوباره به فدراسیون بین‌المللی پرورش اندام و بدنسازی (IFBB) است که از لحاظ اعتبار در درجه بالاتری قرار دارد. به همین خاطر محرومیت آشتیانی توسط فدراسیون ذکر شده موضوع چندان مسئله‌سازی به نظر نمی‌رسد.

جالب‌تر از همه این‌ است که فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران سال ۸۵ و زمانی که ناصر پورعلی‌فر ریاست فدراسیون را بر عهده داشت، از سوی فدراسیون بین‌المللی پرورش اندام و بدنسازی (IFBB) نیز تعلیق شده بود و همان سال فدراسیون ایران، فدراسیون جهانی پرورش اندام و ورزش فیزیکی (WBPSF) را به رسمیت شناخت و با این فدراسیون تعامل ایجاد کرد.

در پرورش اندام ۵ فدراسیون جهانی فعالیت دارند.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.