فدراسیون کشورمان در اسیا نفوذ دارد

مدرس جهانی بدمینتون گفت: برگزاری دوره پیشرفته بدمینتون در ایران نشان از سطح بالای مربیان و نفوذ فدراسیون در اسیا است.

 مرتضی ولی دروی، مدرس جهانی بدمینتون، در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: دوره مربیگری پیشرفته بدمینتون از ۱۲ تا ۲۰ شهریورماه با حضور ۲۵ مربی آقا و خانم در تهران برگزار شد و من در این دوره کمک مدرس بودم.
وی در ادامه افزود: در ابتدا قرار بود تا نا بالان، مدرس این دوره باشد ولی به دلیل برگزاری اجلاس سران عدم تعهد این دوره ۲ روز به تعویق افتاد و مدرس نیز تغییر کرد و محمد اندی، تدریس این دوره را از طرف فدراسیون جهانی بدمینتون بر عهده گرفت.ولی دروی در خصوص کیفیت برگزاری این دوره بیان کرد: این دوره در ۹ روز برگزار شد، که ۵ روز به صورت تئوری و ۴ روز نیز عملی بود واین کلاس درجه یک به مربیان کمک کرد تا اطلاعات خود را طبقه بندی کنند.
مدرس جهانی بدمینتون تصریح کرد: دوره‌های مربیگری بدمینتون به ۴ سطح تقسیم بندی می‌شود که این کلاس در سطح یک و پایه بود و در مورد علم تمرین در این دوره حتی بازیکنان پیشرفته هم می‌توانند از آن بهره گیرند.
مدرس جهانی بدمینتون از صدور گواهی نامه به داوطلبان این دوره خبر داد و گفت: برای اولین بار هم از سوی کمیته ملی المپیک و هم از سوی فدراسیون جهانی بدمینتون مدرک ارائه می‌شود، البته اعطای مدرک جهانی به داوطلبان بستگی به کنفدراسیون آسیا و فدراسیون جهانی بدمینتون دارد که بعد از دیدن گزارش مدرسین و عملکرد داوطلبان نسبت به اعطای آن اقدام می‌کنند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: امثال این دوره‌ها را فدراسیون جهانی بدمینتون برای چند کشور می‌گذرد و از هر کشور باید چند داوطلب شرکت کنند ولی برای ایران به تنهایی این دوره را گذاشتند و این نشان از سطح بالای مربیان ایرانی و نفوذ فدراسیون بدمینتون کشورمان در آسیا است که جا دارد از تمام مسئولان فدراسیون کمال تشکر را داشته باشم که بهترین امکانات را برای برگزاری این دوره در اختیار ما گذاشتند./ق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.