فراتر از دفترچه راهنما تلفن همراه

از تلفن همراه استفاده صحیح احتیاج داشته باشید.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران علاوه بر مطالعه دفترچه راهنما تلفن همراه باید مواردی را با دقت رعایت کنید.

شارژ کردن تلفن‌همراه در مدت زمان زیاد: خیلی از کاربران تلفن‌همراه عادت دارند هر شب پیش از خواب گوشی‌شان را به شارژر بزنند. ممکن است با انجام این کار در کوتاه‌مدت تلفن‌همراه‌تان آسیب نبیند، ولی در صورت ادامه این عمل، مسلما باتری آن به طور جدی آسیب خواهد دید. البته این کار باعث مصرف زیاد برق در نوبت‌های بدی جهت شارژ‌کردن تلفن‌همراه نیز هست، تنها راه بر نخوردن به این مشکلات استفاده از شارژ‌های اتوماتیک طراحی شده توسط کمپانی‌های بزرگ است، این مدل از شارژ‌رها هنگامی که تلفن‌همراه‌تان به طور کامل شارژ شود خودبه‌خود جریان برق را قطع کرده و دیگر هیچ برقی مصرف نخواهد شد.

بلند بلند با تلفن‌همراه صحبت‌کردن: آیا صدای مرا می‌شنوی؟ این تنها جمله‌ای است که خیلی از کاربرانی که با صدای بلند با تلفن‌همراه صحبت می‌کنند در طول مکالمه بر زبان می‌آورند. این که شما حین مکالمه چه می‌گویید موضوعی کاملا شخصی است؛ پس بهتر است هنگام مکالمه طوری صحبت کنید که فقط مخاطب‌تان بشنود نه کس دیگر.

عدم استفاده از Wi.Fi در منزل: باتری‌ گوشی‌های تلفن‌همراه در صورت استفاده اینترنت‌ پرسرعت خیلی سریع انرژی خود را از دست می‌دهند، اما استفاده از اینترنت‌هایی چون EDGE و ۳G چندان مصرف باتری شما را بالا نمی‌برد. کار با اینترنت‌های پرسرعت‌تری مانند ۴G و LTE‌ها هم باعث می‌شود باتری گوشی‌‌تان سریع‌تر تمام شود. پس بهترین روش متصل شدن به اینترنت بدون این‌که باتری گوشی‌‌تان زود هدر رود، استفاده از اینترنت‌های وای.فای است.

استفاده از تلفن‌همراه در زیر باران: همه می‌دانیم که آب باعث خرابی گوشی تلفن‌همراه می‌شود، ولی با وجود این هنگامی که باران می‌بارد و شما در حال صحبت‌کردن با تلفن‌همراه‌تان هستید، دقت لازم را انجام نمی‌کنید و به مکالمه‌تان ادامه می‌دهید. پس همیشه به خاطر داشته باشید چنانچه آب به داخل گوشی‌تان نفوذ کند، باعث خرابی ابزارهای الکتریکی‌ داخل آن خواهد شد.

از sms برای بیان دلیل تماس گرفتن‌تان ارسال کنید: در مواقعی که به یکی از دوستان‌تان زنگ می‌زنید، ولی طرف مقابل‌تان نمی‌تواند در آن لحظه پاسخگوی شما باشد. بهترین راه‌حل برای این‌که دوست‌تان متوجه تماس شما شود و در موقعیتی مناسب با شما تماس بگیرد ارسال یک sms به آن شخص است، چرا که از این طریق، طرف مقابل‌تان به آسانی متوجه اهمیت این تماس شده و بلافاصله با شما تماس خواهد گرفت. چنانچه این sms را نفرستید، دوست‌تان به این فکر می‌افتد که تلفن‌تان آنقدر مهم نیست و در نتیجه ممکن است با شما دوباره تماس نگیرد.

صحبت در موقعیت‌های نامناسب با تلفن‌همراه: مثلا تصور کنید که در روز تعطیل به همراه دوستان‌تان برای صرف شام به رستورانی رفته‌اید و قرار بر این است که همگی‌تان شام سفارش دهید که یکباره تلفن شما زنگ می‌خورد. مسلما یک چنین اتفاقی باعث ناراحت شدن اطرافیانتان خواهد شد، به همین دلیل بد نیست که در چنین موقعیت‌هایی، تلفن‌همراهتان را خاموش کنید یا جواب تلفن‌های‌تان را ندهید.

Sms دادن در حین صحبت با شخص دیگری: تصور کنید که در حال صحبت‌کردن با گروهی از دوستان‌تان هستید که یکباره یکی از جمع‌تان شروع به تایپ sms در تلفن‌همراهش می‌کند. همین کار باعث می‌شود آن شخص از گروه دور بیفتد و نتواند در بحث سایر افراد شرکت کند، شاید هم لازم باشد که شما دوباره کل بحث بین‌تان را برای آن شخص تکرار کنید تا بتواند دوباره در بحث شرکت کند. به طور حتم چنین وضعیتی هم باعث ناراحتی شما خواهد شد، هم دیگر افراد حاضر در آن جمع چرا که آن فرد در زمان مناسب به کل صحبت‌ها گوش نداده و با این کار به نوعی به دیگر افراد حاضر بی‌احترامی کرد.

بی‌توجهی در حین رانندگی: همه‌مان تا به حال در حین رانندگی حداقل یک‌بار به تماس‌های تلفنی پاسخ داده ایم یا sms ارسال کرده‌ایم! ولی واقعیت در اینجاست که این عمل، کار بسیار خطرناکی است و می‌تواند عواقب بسیار بدی به دنبال داشته باشد، پس عاقلانه‌ترین کار، احتیاط در حین رانندگی است و پاسخ دادن به تلفن‌همراه بعد از رانندگی.


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. فاطمه بهرامی:

    سلام
    ممنون از مطالب مفیدتون
    من به دفترچه راهنمای گوشی تلفن فدرال fd6030 نیاز دارم اگر دارید به ایمیلم بفرستید
    ممنون

  2. فاطمه:

    سلام
    ممنون از مطالب مفیدتون
    من به دفترچه راهنمای گوشی تلفن فدرال fd6030 نیاز دارم اگر دارید به ایمیلم بفرستید
    ممنون
    تنظیمات گوشی به هم ریخته و دفترچه اش را گم کرده ام
    تشکر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.