فراخوان بیش از نیم میلیون هوندا آکورد برای نقص فنی

به گزارش خبرگزاری مهر، فراخوان شرکت اتومبیل سازی هوندا دربرگیرنده هوندا آکوردهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ V-6 است و از اولین فراخوان هوندا آکورد TL که در ماه می بیش از ۵۰ هزار خود را در برگرفت، بسیار گسترده تر است.

کریس مارتین سخنگوی هوندا اظهار داشت که فراخوان جدید ۵۷۳ هزار و ۱۴۷ دستگاه اتومبیل را در ایالات متحده آمریکا و ۳۰ هزار و ۵۸ دستگاه اتومبیل را در کانادا در برمی گیرد و تاکنون فراخوانی برای خارج از آمریکای شمالی ارائه نشده است.

هوندا اعلام کرد که طی زمان شلنگ فرمانهای خودکار ممکن است خراب شده و موجب نشتی شوند. نشست مایع فرمان خودکار نیز ممکن است به آتش سوزی در اتومبیل یا ایجاد دود منتهی شود.

تاکنون آسیب و تصادفی در رابطه با این مسئله گزارش نشده است اما یک موتور هوندا آکورد در ژوئن سال ۲۰۰۶ آتش گرفت. هوندا از آن زمان درباره علت این حادثه و گسترش فراخوان خود تحقیق و اکنون اعلام کرده است که شش شلنگ جمع آوری شده از دستگاه ها نشاندهنده صدمه ناشی از گرما است.

مدل به روز شده شلنگ فرمان خودکار باید مورد ترمیم نهایی قرار بگیرد و تا اوایل سال ۲۰۲۴ نیز در دسترس نخواهد بود، این تأخیر از آن جهت است که هوندا نیاز به استفاده از یک ماده پلاستیکی جدید دارد که کمتر مستعد گرمای بالا باشد تا بتواند آن را جایگزین شلنگهای کنونی کند.

تعویض قطعات اتومبیلهای آکورد مدل V6 با قطعات آکوردهای TL که در فراخوان اصلی قرار داشتند متفاوت است.

هوندا اعلام کرد که اگر مالکان خودروها اعتقاد دارند که اتومبیل هوندا آکورد آنها دارای نشانه هایی بالقوه مرتبط به نشت شلنگ فرمان خودکار است، باید اتومبیل خود را به فروشندگان هوندا برای بررسیهای بیشتر و تعمیر نشان دهند.

هوندا آکورد دومین اتومبیل پرفروش در آمریکا است که در این جدول در پشت تویوتا کمری قرار دارد. 

صنایع موتور هوندا به عنوان یک شرکت بزرگ ژاپنی برای تولید موتورسیکلت و خودرو در سطح جهان شناخته می‌ شود. این شرکت بزرگ در بسیاری از کشورها  از جمله ایالات متحده، کانادا، برزیل، تایلند و چین کارخانه‌هایی دارد و پنجمین تولید کننده خودرو در جهان و پس از تویوتا و بالاتر از شرکتهایی مانند نیسان دومین تولید کننده خودرو در ژاپن قرار دارد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.