فراخوان همایش ملی «نقش سبک زندگی در اقتصاد مقاومتی» آغاز شد

۲۷خردادماه،

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان البرز از آغاز فراخوان همایش ملی «نقش سبک زندگی در اقتصاد مقاومتی» از سوی معاونت فرهنگی این واحد خبر داد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، دکتر سید علی اکبر هاشمی راد با اعلام این خبر گفت: «اقتصاد مقاومتی» از جمله اصطلاحاتی است که رهبر معظم انقلاب بعد از عبارت «جهاد اقتصادی» به عنوان مأموریت و سوگیری چشم‌انداز نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک راهبرد دائمی ترسیم نمودند. به همین لحاظ برای تبیین ابعاد آن، ضروری است شاخصها و مولفه های آن شناسایی و تبیین شود.

وی سبک زندگی را یکی از مهمترین عناصر فرهنگ ساز و تأثیرگذار بر مسائل مهم زندگی اجتماعی اشخاص جامعه دانست و افزود: برای دستیابی به کشوری با الگوهای نوین اسلامی، مطالعه و بهبود سبک های زندگی آحاد جامعه ضروری است و برای نهادینه کردن فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه نیز قبل از هر چیز باید شاخص ها و مولفه های سبک زندگی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی را احصا نمود. 

هاشمی راد خاطرنشان کرد: همایش ملی «نقش سبک زندگی در اقتصاد مقاومتی» به دنبال آن است تا مولفه‌های سبک زندگی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی را مورد مطالعه قرار داده و راهکارهای مقتضی برای دستیابی به اهداف مد نظر را شناسایی و تبیین نماید.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان البرز با اشاره به برنامه زمانی این همایش اضافه کرد: زمان برگزاری همایش آذر ماه سال جاری است و محققان، صاحب نظران، اساتید حوزه و دانشگاه، طلاب، دانشجویان و سایر علاقه مندان از سراسر کشور می توانند مقالات خود را تا ۳۰ مهرماه سال جاری به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

وی با اشاره به محورهای همایش خاطرنشان کرد: «تبیین شاخص‌ها و مولفه‌های سبک زندگیِ متناسب با اقتصاد مقاومتی»، «سبک‌ها و الگوهای مصرف و اقتصاد مقاومتی»، «سبک زندگی متناسب با اقتصاد مقاومتی: موانع و تنگناها»، «گسست نسلی؛ سبک زندگی و اقتصاد مقاومتی»، «عوامل اجتماعی و فرهنگی موثر بر سبک زندگیِ متناسب با اقتصاد مقاومتی»، «تأثیر و نقش خانوده در نوع سبک زندگی با رویکرد اقتصاد مقاومتی»، «تأثیر رسانه ها بر سبک زندگیِ متناسب با اقتصاد مقاومتی»، «اقتصاد مقاومتی و نقش آن در سبک زندگی»، «جایگاه مقاومت فرهنگی در عرصه های اقتصادی»، «نقش نهادهای اجتماعی در سبک زندگیِ متناسب با اقتصاد مقاومتی» و «نقش جوانان در سبک زندگیِ متناسب با اقتصاد مقاومتی» از جمله محورهای این همایش می باشد.

هاشمی راد یادآور شد: علاقه مندان برای شرکت در این همایش ملی می توانند مقالات خود را از طریق پست الکترونیکی cul.alborz@acecr.ac.ir و یا ارسال پستی لوح الکترونیکی حاوی فایل مقاله، به نشانی؛ استان البرز، کرج، میدان آزادگان، ابتدای خیابان بسیج، نبش خیابان شهید شجاعی، پلاک ۴، جهاددانشگاهی استان البرز ارسال نمایند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز خاطرنشان کرد: پس از داوری، مقالات برگزیده و برتر برای ارائه در همایش انتخاب شده و در نهایت، مقالات پذیرش شده در قالب مجموعه مقالات همایش منتشر خواهد شد. 

وی در پایان گفت: علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر دربارهٔ شیوه نامه ارسال مقالات و سایر جزئیات همایش می توانند به پایگاه اینترنتی همایش به نشانی www.eghtesad.jalborz.ir مراجعه نموده و یا با شماره تلفن ۳۴۵۰۵۱۵۱ – ۰۲۶ و ۳۲۵۴۴۲۸۱ – ۰۲۶ تماس حاصل نمایند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.