فرانسه در فشار بر دولت سوریه در شورای امنیت پیشقدم می شود

خبرگزاری آریا- دولت فرانسه در ادامه سیاست مداخله جویانه خود در امور داخلی سوریه از ارائه پیشنهادی به شورای امنیت سازمان ملل برای افزایش تحریم ها علیه دولت دمشق خبر داد.    
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل  برون مرزی، لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه گفت این کشور قصد دارد برای مجبور کردن دولت سوریه به اجرای طرح صلح کوفی عنان، نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، پیشنهاد تحریم های شدیدتری را علیه دولت دمشق به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه کند.
وزیر امور خارجه فرانسه با این ادعا که درگیری ها در سوریه به جنگ داخلی در این کشور منجر شده است، گفت: فرانسه با آمریکا و متحدان اروپایی خود درباره اعمال تحریم های بیشتر علیه دولت، ارتش و حامیان کشور سوریه مشورت خواهد کرد.

پیش از این نیز وزیر امور خارجه فرانسه روز دوشنبه در پایان گفت و گوی تلفنی با مخالفان سوری، حمایت خود از عبدالباسط سیدا، رئیس جدید شورای به اصطلاح ملی سوریه را اعلام کرده بود.
این اقدام دولت فرانسه در حالی است که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه چندی پیش در گفت وگو با شبکه تلویزیونی راشا تودی بر دامن نزدن پاریس به ایجاد بحران در خاورمیانه و کل جهان عرب تاکید کرده بود.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.