فراهم نمودن بسترهای تولید بتن کیفی در کشور

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در پاسخ به پرسش ایرنا، گفت: با وجودی که افزایش کیفیت بتن ایران به ۵۰ مگاپاسکال تا سال ۱۴۰۴ ضروری است اما باید بسترهای لازم برای تولید بتن کیفی در کشور فراهم شود.
به گزارش ممتاز ؛ محمد شکرچی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: استفاده از این بتن در بسیاری از کشورهای جهان متداول شده و ما باید با زمینه سازی های مناسب بتوانیم از این بتن در سازه های کشور استفاده کنیم.

وی با بیان آنکه سرانه تولید بتن در ایران حداقل دو برابر بیشتر از متوسط سرانه جهانی است، افزود: در حالی که کشورمان سالانه بیش از ۷۰ میلیون تن سیمان تولید می کند و کیفیت آن در سطح پایینی قرار دارد، ضمن آنکه وضعیت کیفی بتن و مصرف آن با استانداردهای جهانی هماهنگی ندارد و هم اکنون سرانه تولید بتن در ایران حداقل ۲ برابر بیش از سرانه متوسط جهانی است.

وی در خصوص افزایش قیمت قیر و آسفالت در کشور، گفت: در سال های اخیر قیمت قیر در کشور چند صد برابر شده و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تلاش می کند با تشکیل کارگروه مربوطه بر تولید قیر و آسفالت در کشور نظارت بیشتری داشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از ویرایش چهار استاندارد ۲۸۰۰ مربوط به آیین نامه طراحی ساختمان ها در برابر زلزله خبر داد و گفت: در سمینار تخصصی که روز چهارم اسفندماه برگزار می گردد، این آیین نامه توسط متخصصان و مهندسان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

معاون تحقیقات شهرسازی و معماری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی افزود: هر شهری دارای طرح جامع وتفصیلی است و در صورتی که در ساخت و سازهای شهرها به آن توجه نشود برخلاف طرح تفصیلی انجام شده است.

معظمی افزود: چند سال پیش طرح جامع مسکن در وزارت راه و شهرسازی تهیه و چشم اندازهای ساخت و ساز در حوزه شهرها و روستاها تبیین شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون در کشورهای مختلف جهان از مسکن حمایتی و اجتماعی حمایت می گردد، گفت: طرح مسکن مهر و مسکن اجتماعی نیز باید بار دیگر در وزارت راه و شهرسازی مورد بازنگری قرار گیرد تا زمینه های ساخت و ساز مسکن اجتماعی در کشور فراهم شود.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.