فراوانی تخلف‌ها عامل اطاله دادرسی

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

یک حقوقدان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

وکیل پایه یک دادگستری گفت: در رسیدگی به یک پرونده قضایی، فراوانی تخلفیها عاملی مهم در اطاله دادرسی به حساب می‌آید.

حمید اصغرزاده در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضاییممتازنیوز، با اشاره به عامل فراوانی تخلف‌ها در اطاله دادرسی اظهارداشت: پرونده‌های تشکیل شده در دادسرای دیوان محاسبات کشور، معمولا دادیار را با موارد متعدد تخلف از سوی مجریان قانون مواجه می‌کند.

این حقوقدان ادامه داد: فراوانی تعداد تخلف‌های مندرج در یک پرونده و مشابهت نداشتن آن‌ها با نمونه‌های دیگر باعث صرف وقت بیشتر در رسیدگی دادیار خواهد شد که اطاله دادرسی را به دنبال می‌آورد.
 
 وی با بیان اینکه متخلفان در اغلب موارد تنها می‌توانند با تکیه بر اسناد مالی به دفاع از خود بپردازند، تصریح کرد: تمامی پرونده‌های متشکل در دادسرای دیوان محاسبات در تهران رسیدگی و بدین لحاظ تمامی مکاتبات و پیشگیری‌ها از همین مرکز انجام می‌شود که در سرعت رسیدگی‌ها موثر است.
 
 وی معتقد است رسیدگی به اسناد و بررسی آن‌ها از بعد شکلی و محتوایی قطعا امری زمان‌بر و بدین لحاظ از موجبات اطاله دادرسی خواهد شد.
 
وکیل پایه یک دادگستری با اشاره به  زمینه نوع روش تحقیقی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مواردی که اطاله دادرسی را درپی دارد نوع روش تحقیقی است که دادیار از آن استفاده می‌کند که در اغلب موارد تحقیق تنها بر مبنای مکاتبه با متخلفان صورت می‌گیرد و احضار آن‌ها در موارد بسیار کمی انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/
پ۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.