فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت سومین گام را با موفقیت برداشت/ پیروزی ۷۲ درصدی فراکسیون اکثریت

به گزارش خبرآنلاین، رای گیری برای انتخاب ۴۲ ناظر مجلس در مجامع و شوراهای عالی کشور دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی بود. صحن علنی مجلس در جریان این انتخاب ها، شاهد رقابت فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت و اصولگرایان برای انتخاب این نمایندگان ناظر بود. جلالی رییس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت و شجاعی کیاسری سخنگوی این فراکسیون از یک سو و علیرضا زاکانی عضو فراکسیون اصولگرایان از سوی دیگر با پخش کردن لیست‌های جداگانه‌ای در مورد نمایندگان مورد نظرشان برای عضویت در مجامع و شوراها بین نمایندگان رقابت با یکدیگر را به نمایش گذاشتند.

هرچند از ۴۲ ناظر مجلس تنها ۱۱ نماینده در جلسه امروز انتخاب شدند اما مروری اجمالی بر اسامی نمایندگان نامزد شده و نتایج حاصله نشان می دهد فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت تا اینجای رقابت بار دیگر از فراکسیون اصولگرایان مجلس پیشی گرفته است. چه آنکه از مجموع ۳۸ نماینده نامزد شده برای عضویت در هیات نظارت بر اندوخته اسکناس، شورای سیاست‌های اصل ۴۴، هیات واگذاری بنگاه‌های دولتی به غیردولتی، شورای عالی اداری و شواری نظارت بر صداوسیما ۳۰ کاندیدا وابسته به فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت و تنها ۸ نماینده وابسته به فراکسیون اصولگرایان بودند.

 

نتایج حاصل از رای گیری امروز مجلس نیز نشان می دهد از  ۱۱ نماینده ناظر انتخاب شده ۸ نفر آنها وابسته به فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت و تنها ۳ نفر  وابسته به فراکسیون اصولگریان مجلس بودند. فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت که اکثریت مجلس نهم را در اختیار دارد  پیش از این توانسته بود اکثریت هیات رییسه مجلس را نیز به خود اختصاص دهد. 

 

در جدول و نمودار زیر تعداد کل نامزدهای عضویت در شوراها و مجامع و ناظران منتخب آورده شده است:

نام فراکسیون

تعداد نامزدهای پیشنهادی

تعدادکل ناظران

تعداد ناظران منتخب

درصد

اصولگرایان رهروان ولایت

۳۰ نفر

۱۱

۸

۷۲

اصولگرایان

۸ نفر

۱۱

۳

۲۸

*درصد به دست آمده تنها مربوط به هیات نظارت بر اندوخته اسکناس، شورای سیاست‌های اصل ۴۴، هیات واگذاری بنگاه‌های دولتی به غیردولتی، شورای عالی اداری و شواری نظارت بر صداوسیما است.


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.