فردا کارگاه هوش مصنوعی بازی‌های کامپیوتری برگزار می‌شود

۰۱م آذر ، ایلنا- کارگاه «هوش مصنوعی در بازی‌های رایانه‌ای» فردا – پنجشنبه- در انستیتوملی بازی‌سازی برگزار می‌شود.

انستیتو ملی بازی سازی در جهت ارتقای سطح علمی بازی سازان و متخصصین نرم افزار، در حوزه مباحث فنی اقدام به برگزاری کارگاه‌های تخصصی هوش مصنوعی در بازی‌های رایانه‌ای می‌کند.

کارگاه تخصصی هوش مصنوعی در بازی‌های رایانه‌ای دوم آذر – پنجشنبه- ساعت ۱۶ با حضور استاد حجت جعفری در انستیتو ملی بازی سازی بنیاد بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود.

خاستگاه هوش مصنوعی، تعاریف هوش مصنوعی، نگاه‌ها و رویکرد‌ها به هوش مصنوعی، ابزارهای معمول در هوش مصنوعی، آزمون تورینگ و اتاق چینی‌ها، نحوه نگاه به هوشمندی و انتظار طراحان بازی از هوش مصنوعی، مسیر یابی به عنوان یکی از فعالیت‌هایی که همه بازی‌ها به آن نیاز دارند، بررسی الگوریتم‌های مسیر یابی معمول و راهکار‌های حل آن، در اینجا روی یکی از تازه‌ترین راهکاری‌های برخورد با مساله مسیریابی یعنیnavigation mesh از مطالب مد نظر برای ارایه در این کار‌گاه است.

در بخش دوم کارگاه تخصصی هوش مصنوعی به بحث تصیم سازی در عامل‌های هوشمند و بعضی روش‌های موجود پرداخته می‌شود که ازاین جمله می‌توان به ماشین حالت، ماشین حالت سلسله مراتبی، مدل مارکوف و درخت‌های تصمیم اشاره کرد.

در این کارگاه حاضرین با مفاهیم و چیستی هوش مصنوعی آشنا و یک دید کلی از هوش مصنوعی و کاربردهای آن در حوزه بازی‌های رایانه‌ای پیدا خواهند کرد و به تفاوت‌های هوش مصنوعی در محیط‌های آکادمیک و بازی‌های رایانه‌ای پی خواهند برد.

همچنین با مسایل عمومی که در حوزه هوش مصنوعی در بازی‌ها رو به رو است به خصوص مسیریابی و راهکارهای برخورد با آن آشنا و قسمتی از مطالعات و تجربیات در حوزه هوش مصنوعی که شرکت فن افزار شریف صورت گرفته به اشتراک گذاشته خواهد شد.

کارگاه تخصصی در سطح متوسط با ارایه مطلب به دانش آموخته‌های بازی سازی برگزار می‌شود.
IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.