فرمانده ارشد شبه‌نظامیان پاکستان در حمله پهپاد آمریکایی کشته شد

۱۴م دیماه ،

afp2-51.jpg

مقام‌های امنیتی پاکستان اعلام کردند: ملا نظیر، جنگ سالار پاکستانی وابسته به القاعده که نیروهای خود را به منظور مبارزه با نظامیان ناتو به افغانستان می‌فرستاد طی حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا همراه با پنج تن از دیگر نیروهای تحت امر خود کشته شد.

به گزارش خبرگزای دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری فرانسه، ملا نظیر، فرمانده اصلی شبه نظامیان پاکستانی در وزیرستان جنوبی، یکی از پایگاه‌های القاعده طالبان و دیگر شبه نظامیان افراط گرا شناخته شده است.

وی همچنین یکی از بزرگان قدرتمند قبیله وزیر بوده است.

مقام‌های پاکستان عنوان داشتند یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی دو موشک را به سوی خودروی وی در منطقه سرکنده در استان وزیرستان جنوبی شلیک کرده و دو تن از معاونان بلندپایه وی نیز در میان کشته شدگان می باشند.

یکی از این مقامات که نام خود را فاش نساخت گفت: ملا نظیر و پنج تن از وابستگان وی در محل حمله کشته شدند.

این مقام همچنین اظهار داشت که حمله در ساعت ۱۰:۳۵ چهارشنبه شب به وقت محلی رخ داده است اما تایید آن به سبب دوردست و صعب العبور بودن منطقه که در نزدیکی مرز افغانستان بوده مدتی طول کشیده است.

ملا نظیر که در تاریخ ۲۹ نوامر نیز در یک حمله انتحاری در وزیرستان جنوبی زخمی شده بود فعالیت‌های شبه نظامیان خود را صرفا معطوف به افغانستان می‌کرد.

وی به همراه حافظ گلبهادر، فرمانده نیروها در وزیرستان شمالی به عنوان مقامات نزدیک به شبکه حقانی یکی از شاخه‌های وابسته به طالبان افغانستان شناخته شده بودند.

یک مقام امنیتی دیگر پاکستان گفت: ملا نظیر و نیروهای وی در حالی که مشغول به معاوضه خودروهای خود بودند و خودروی وانت دو کابینه آنها با نقض فنی مواجه شد هدف حمله قرار گرفتند.

وی افزود: دو تن از معاونان با نفوذ وی یعنی عطاءالله و رافع خان در میان کشته شدگان می باشند. نیروهای وابسته به ملا نظیر پیشتر نیز هدف حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا قرار گرفته بودند.

امروز (پنج شنبه) یک هواپیمای بدون سرنشین دیگر آمریکا چهار شبه نظامیان دیگر را در استان وزیرستان شمالی که همسایه وزیرستان جنوبی است هدف حمله قرار داده و کشت: اما به نقل از مقامات پاکستانی هویت آنها هنوز مشخص نشده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.