فرمانده مرزبانی کشور: مرزهای شرقی ایران برای اشرار ناامن است

سردار سرتیپ پاسدار ‘حسین ذوالفقاری’ روز چهارشنبه در حاشیه اولین همایش ملی ‘توسعه پایدار نواحی مرزی با رویکرد مرزنشینان’ که در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروزه بخش زیادی از انتقال مواد مخدر از طریق دریا انجام می شود که این مسئله نشان دهنده افزایش ریسک فعالیت در مناطق خشکی برای اشرار است.

وی خاطرنشان کرد: از دو سال گذشته اقدامات خوبی در نیروی انتظامی و همه دستگاه های مرتبط در این زمینه صورت گرفته است و به امید پروردگار در صورت افزایش اعتبارات می توانیم توفیقات بیشتری را در کنترل مرزها به دست آوریم.

فرمانده مرزبانی کشور ادامه داد: ضریب امنیت در مرزها به دلیل استقرار نیرو و نصب تجهیزات لازم افزایش یافته است.

سردار ذوالفقاری افزود: امنیت فعلی در مرزهای کشور مرهون تلاش همه سازمان های سیاسی، امنیتی، اطلاعاتی و حتی کمک های مردمی است و نیروی انتظامی برای همه این تلاش ها ارج قائل است و خواهان تداوم این همکاری هاست.

وی با بیان این که امنیت، لازمه توسعه است، اضافه کرد: نیروی انتظامی به دنبال آن است که با برقراری امنیت بیشتر در مرزها، زمینه توسعه پایدار در این مناطق از سوی دولت فراهم شود تا از این طریق مرزنشینان به سکونت خود در مرز ادامه دهند.

در این همایش یک روزه معاون امور مجلس رییس جمهوری، فرمانده کل نیروی انتظامی، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار گلستان، فرمانداران و ائمه جمعه شیعه و سنی حضور داشتند.

۶۴۶۷/۶۰۲/۵۰۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۲۸۷۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.