فرمانده نیروھای ‘ایساف ‘ به پاکستان سفر می کند

به گزارش ایرنا، ستاد روابط عمومی ارتش پاکستان (ISPR) با صدور بیانیه ای افزود: فرمانده نیروھای ‘ایساف ‘ با ‘اشفاق پرویز کیانی’ فرمانده ارتش پاکستان دیدار و گفت وگو خواھد کرد.

در این بیانیه آمده است ، موضوع بررسی و پیشرفت در تکمیل اقدامات ھماھنگی های امور مرزی و تمرکز بر روشھای عملیاتی در نشست این دو مقام ارشد نظامی ارزیابی خواھد شد.

‘جان آلن’ فرمانده نیروھای ‘ایساف’ در افغانستان طی روزهای گذشته بدنبال حمله شبه نظامیان به ھتلی در کابل که منجر به کشته شدن ۱۸ نفر شد، گفته بود، شبه نظامیان گروه حقانی مستقر در پاکستان در این حمله دست داشته اند.

دولت آمریکا نیز اعلام کرد , شبه نظامیان حقانی در منطقه قبیله ای وزیرستان شمالی پاکستان مستقر ھستند.

جان آلن فرمانده نیروھای ‘ایساف ‘ درحالی به پاکستان سفر می کند که تنش در مناطق مرزی پاکستان و افغانستان بدنبال حمله ساعات اولیه بامداد روز قبل (دوشنبه) شبه نظامیان طالبان به پست نیروھای ارتش پاکستان تشدید شده است.

بدنبال این حادثه، وزارت امور خارجه پاکستان عصر روز گذشته دوشنبه معاون سفیر کابل در اسلام آباد را به این وزارتخانه احضار و مراتب اعتراض دولت پاکستان نسبت به حمله شبه نظامیان از خاک افغانستان به این کشور که منجر به کشته شدن شش نظامی پاکستانی شد، را به وی ابلاغ کرد.

شایان ذکر است، حدود ۱۰۰ شبه نظامی در بخش دیر بالا در مناطق قبایلی هم مرز با افغانستان وارد خاک پاکستان شده و با نیروهای ارتش درگیر شدند.

در جریان تبادل آتش بین نظامیان پاکستان و شبه نظامیان ،حداقل شش نظامی پاکستان کشته و ۱۱ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

آساق **۱۰۹۵**۵۹۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۰۶۵۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.