فرمان‌رهبرانقلاب‌درسال۷۹درموردجهادچه‌بود؟

رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: بسیج سازندگی در سال ۷۹ به فرمان مقام معظم رهبری جایگزین جهاد سازندگی شد.

جهان: پایگاه اینترنتی جبهه جهادی منتظران خورشید نوشت: سردار مجید خراسانی – مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور – در گفتگویی به مناسبت سالروز تاسیس جهاد سازندگی به فرمان رهبرکبیر انقلاب اسلامی و در آستانه شروع اردوهای تابستانی طرحهای هجرت ۳ و اردوهای جهادی، ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس این نهاد انقلابی و اظهار تاسف از انحلال آن در دولت اصلاحات، تشکیل بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری را جایگزین جهاد سازندگی دانست.

رئیس سازمان بسیج سازندگی در ابتدای این گفتگو به یک دهه تلاش شبانه روزی جوانان در مناطق محروم کشور اشاره کرد و افزود: اعلام رضایت مقام معظم رهبری در سال ۸۹ از عملکرد ده ساله جهادگران بسیج سازندگی ، کارنامه موفق جوانان در احیاء این نهاد به عنوان جایگزین جهاد سازندگی را نشان داد.

سردار خراسانی به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در شهریور ۸۹ در دیدار با جهادگران، یک دهه پس از تشکیل بسیج سازندگی اشاره و خاطرنشان کرد، رهبر فرزانه انقلاب در آن دیدار فرمودند: ” این حرکت عظیم بسیج سازندگی و اردوهای جهادی که بطور رسمی ۱۰ سال است آغاز شده. البته این را من باید اقرار کنم که این کار اول از خود جوانها شروع شد خود جوانهای دانشجو و دانش آموز در بخشهای مختلف این حرکت را شروع کردند. درسال ۷۹ گزارش این حرکت زیبا و پرشکوه به ما رسید و منجر شد به اینکه پیام بسیج سازندگی به قاطبه جوانان کشور داده شود. یعنی این یک حرکت خودجوش مردمی است درست مثل جهاد سازندگی در آغاز انقلاب. جهاد سازندگی هم همینجور بود.”

وی آمادگی ۳ هزار گروه جهادی در دانشگاه ها ، مساجد و محلات برای حضور در مناطق محروم را از برنامه های امسال بسیج سازندگی عنوان کرد و گفت: حدود ۲ میلیون نفر از جهادگران در دانشگاه ها، مدارس ، حوزه های علمیه ، مساجد و محلات برای طرحهای هجرت ۳ و حرکت های جهادی در سال ۹۱ اعلام آمادگی کردند.

خراسانی در ادامه افزود: علاوه برکارهای متنوع عمرانی ، منابع طبیعی و آبخیزداری ، ساخت مساجد و مدارس در طول سال و کمک به آبادانی کشور در مناطق محروم ؛ از ابتدای تیر ۲ میلیون نفر از جهادگران آماده خدمت رسانی در ۲۰ هزار نقطه کشور بوده و سال جدید شاهد ابتکارات و تحول اساسی در این عرصه ها خواهیم بود.

وی تاکید کرد: علاوه بر اردوهای جهادی ۱۵ روزه در مناطق محروم ، یک میلیون نفر از مساجد و محلات سراسر کشور در قالب اردوهای سازندگی و خدمت رسانی یکروزه تمرین کار و تلاش و خدمت رسانی می کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی در بخش دیگری از این گفتگوی رادیویی با اشاره به تخصصی شدن و قشر محور شدن حرکت های جهادی و هجرت ، گفت: امسال افتتاحیه طرح هجرت ۳ در حوزه دانش آموزی ، ۳۱ خرداد با همکاری وزارت آموزش و پرورش ، بسیج دانش آموزی و بسیج سازندگی برگزار می شود و طی آن ۱۵ هزار مدرسه در سراسر کشور بهسازی ، مرمت و زیباسازی می شود.

وی از شروع اردوهای جهادی طلاب با همکاری بسیج طلاب و مرکز حرکتهای جهادی بسیج سازندگی در سراسر کشور از ۴ تیر در خراسان رضوی خبر داد.

خراسانی زمان شروع اردوهای جهادی مساجد ، محلات و اردوهای یک روزه سازندگی و خدمت رسانی را ۱۰ تیر در مراسمی ملی در استان قزوین همزمان با سراسر کشور اعلام کرد.

وی در انتهای این گفتگو به برگزاری اردوهای جهادی دانشجویی با محوریت بسیج دانشجویی به شکل سراسری در اواسط تیر اشاره کرد و افزود: در مجموع امسال ۴ میلیون نفر در طرح های هجرت ۳ و اردوهای جهادی در ۲۰ هزار نقطه کشور حضور می یابند که ۲ میلیون نفر از این تعداد جهادگرانی هستند که خدمات ارائه می کنند و ۲ میلیون نفر دیگر نیز جوانانی هستند که در روستاها به شکل هدفمند اوقات فراغت آنها غنی سازی شده و در طرح های متنوع هجرت ۳ و جهادی حضور خواهند داشت.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.