فرنگی کاران روسیه چشم به قهرمانی در المپیک دوخته اند

به گزارش خبرگزاری ها، آنها در این مدت ۱۵ مدال از جمله ۸ مدال طلا به دست آورده اند.

کشتی فرنگی اولین بار در سال ۱۸۹۶ وارد بازی های المپیک مدرن شد. این رشته در دو المپیک بعدی جایی نداشت اما بعد از آن تا کنون همواره جزء برنامه های این بازی ها بوده است.

در المپیک ۲۰۱۲ لندن کشتی گیران در هفت وزن از ۵۵ کیلوگرم تا ۱۲۰ کیلوگرم روی تشک خواهند رفت.

‘مینگیان سمنوف’ یکی از کشتی گیران فرنگی کار روسیه و یکی از شانس های مدال این کشور است که در وزن ‘حمید سوریان’ دارای پنج عنوان قهرمانی جهان از ایران کشتی خواهد گرفت. او تا کنون در مسابقات سال ۲۰۱۲ عملکرد خوبی داشته است.

در این وزن ‘راشوان بایراموف’ از آذربایجان هم حضور دارد که در حال حاضر قهرمان جهان است.

‘زائور کوراماگومدوف’ از دیگر چهره های شناخه شده کشتی فرنگی روسیه در ۶۰ کیلوگرم است. اما در این وزن انتظار می رود رقابت بازی برگزار شود چراکه ‘امید نوروزی’ از ایران، ‘آلمت کبیسپایف’ از قزاقستان و ‘جونگ جی هیون’ کشتی گیر کهنه کار کره جنوبی بخت های نخست کسب مدال هستند. جی هیون در المپیک ۲۰۰۴ موفق به کسب مدال طلا شد.

در ۷۴ کیلوگرم ‘رومن ولاسوف’ ۲۱ ساله حضور دارد. رقبای او در این وزن ‘کریستوف گونات’ از فرانسه و ‘سلشوک شبی’ دارنده دو عنوان قهرمانی جهان از ترکیه هستند.

در وزن ۸۴ کیلوگرم ‘آلآن خوگائف’ است که باید با کشتی گیران مطرحی چون ‘علیم سلیموف’ از بلاروس، ‘نظمی آولوکا’ کشتی گیر با استعداد اما پا به سن گذاشته ترکیه و ‘دومیان یانیکوفسکی’ یکی از بهترین کشتی گیران جوان لهستان به رقابت بپردازد.

در سنگین وزن ‘رستم تاتروف’ برای روسیه بر روی تشک خواهد رفت. وی در مسابقات سال گذشته قهرمانی جهان موفق به کسب مدال برنز شد و امید زیادی برای کسب مدال در المپیک لندن دارد. در این وزن ‘الیس گوری’ از بلغارستان و ‘رضا یزدانی’ مدافع عنوان قهرمانی جهان در وزن ۹۶ کیلوگرم رقبای او خواهند بود.

در فوق سنگین وزن ‘خاسان باروف’ دارنده دو مدال المپیک نماینده روسیه خواهد بود. او در المپیک ۲۰۰۴ موفق به کسب مدال طلا شد و چهار سال بعد در پکن مدال نقره گرفت. او در این وزن باید با ‘میجان لوپز’ ستاره کوبایی و ‘رضا کایالپ’ قهرمان ۱۲۰ کیلوگرم جهان از ترکیه مبارزه کند.

از دیگر کشتی گیران این وزن که برای کسب مدال به رقابت خواهند پرداخت ‘نورماخان تینالیف’ از قزاقستان و ‘درمیل بایرز’ از آمریکا هستند.

ورزشی**۹۱۲۶**۱۴۴۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۱۰۸۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.