فروش تویوتا در نیمه نخست ۲۰۱۲ به مرز ۵ میلیون دستگاه رسید

فروش تویوتا در نیمه نخست ۲۰۱۲ به مرز ۵ میلیون دستگاه رسید

عصر خودرو : میزان فروش محصولات شرکت خودروسازی تویوتا در شش ماه نخست ۲۰۱۲ میلادی با افزایش قابل توجه به بیش از ۴٫۹۷ میلیون دستگاه رسید.

به نقل از پایگاه اینترنتی آسوشیتد پرس ، افزایش چشمگیر فروش تویوتا در این مدت موجب شده تا مقامهای این شرکت نسبت به تیدبل شدن مجدد این شرکت به بزرگترین خودرو ساز جهان در سال ۲۰۱۲ میلادی و پیشی گرفتن بر جنرال موتورز آمریکا امیدوار شوند .

بر اساس این گزارش ، افزایش فروش تویوتا در بازارهای چین و جنوب شرق آسیا تاثیر زیادی بر رشد فروش این شرکت در این مدت داشته و توانسته است افت فروش آن در سایر کشورهای جهان را جبران کند .

بر این اساس ، تولید تویوتا سال گذشته تحت تاثیر وقوع سونامی در ژاپن و سیل در تایلند با کاهش چشمگیری روبرو شده بود . تویوتا پیش از آن نیز با بحران کیفیت محصولات خود روبرو شده بود و مجبور شد بیش از ۱۴ میلیون دستگاه از خودروهای معیوب خود را از آمریکا جمع آوری کند .

جنرال موتورز آمریکا که سال گذشته بار دیگر به بزرگترین خودرو ساز جهان تبدیل شد روز دوم اوت گزارش عملکرد فروش خود در شش ماه نخست ۲۰۱۲ میلادی را اعلام خواهد کرد ولی به اعتقاد کارشناسان اقتصادی میزان فروش این شرکت در شش ماه نخست امسال به کمتر از ۴٫۶۵ میلیون دستگاه رسیده است .

جنرال موتورز تا قبل از وقوع بحران مالی ۲۰۰۸ میلادی برای دهه های متمادی بزرگترین خودرو ساز جهان بوده است . سال ۲۰۰۹ میلادی این شرکت اعلام ورشکستگی کرد و با دریافت کمکهای مالی از دولت آمریکا بار دیگر به فعالیت خود ادامه داد . میزان فروش شرکت فولکس واگن آلمان بزرگترین خودرو ساز اروپایی نیز در شش ماه نخست ۲۰۱۲ به بیش از ۴٫۴۵ میلیون دستگاه رسیده است .

فولکس سال گذشته پس از جنرال موتورز بیشترین فروش را در عرصه جهانی داشته است . میزان فروش جنرال موتورز آمریکا در سه ماه نخست ۲۰۱۲ میلادی نیز به ۲٫۲۸ میلیون دستگاه رسید در حالی که این رقم برای شرکت تویوتا به بیش از ۲٫۴۹ میلیون دستگاه رسیده بود .

تویوتا پیش بینی کرده است در سال ۲۰۱۲ میلادی بیش از ۹٫۵۸ میلیون دستگاه خودرو در سراسر جهان به فروش خواهد رساند . تویوتا برای افزایش فروش محصولات خود تمرکز ویژه ای به بازار کشورهای نو ظهور و کشورهای جنوب شرق آسیا داشته است .


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.