فروش جهانی رایانه‌های شخصی به بدترین وضعیت از سال ۱۹۹۴ رسید

۳۱فروردین۱۳،

 

مرکز تحقیقاتی IDC با انتشار یافتن گزارشی اعلام کرد که عرضه جهانی رایانه‌های شخصی در فصل اول سال جاری میلادی به بدترین وضعیت خود از سال ۱۹۹۴ تاکنون رسیده است.
 
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این طور که گفته می‌شود طی سه ماهه اول سال جاری میلادی عرضه جهانی رایانه شخصی کاهش ۱۳٫۹ درصدی را پیش‌روی خود  داشته است تا با روند در دوره زمانی یاد شده تنها ۷۷٫۳ میلیون دستگاه رایانه شخصی در بازار جهانی عرضه شود که این رقم نسبت به پیش‌بینی‌های قبلی کاهش دو برابری را نشان می‌دهد. پیش‌تر احتمال می‌رفت که در این دوره زمانی عرضه جهانی رایانه‌ها رشد ۷٫۷ درصدی داشته باشد.
 
این مرکز تحلیلی اعلام کرد که پایین بودن درخواست بازار جهانی برای دراختیار گرفتن سیستم‌عامل ویندوز ۸ مهم‌ترین عامل در این سقوط بوده است و در همین راستا افزایش علاقمندی کاربران به رایانه‌های لوحی و گوشی‌های هوشمند، بعضی افزایش قیمت‌ها و بروز مشکلاتی در چرخه تامین قطعات اولیه رایانه‌ها سبب شدند از فروش جهانی رایانه‌های شخصی تا این اندازه کاسته شود.
 
مرکز IDC اعلام کرد که این کاهش فروش جهانی رایانه‌های شخصی بدترین حالت از سال ۱۹۹۴ تاکنون بوده است که در فصل چهارم آن سال شاهد چنین سقوطی بودیم.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.