فروش سیم‌کارت بدون ثبت نام تخلف است

یک حقوقدان گفت : فروش سیم کارت های اعتباری فعال بدون ثبت نام از سوی سازمان تعزیرات قابل پیگرد است.
دکتر محمدعلی نجفی توانا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در رابطه با سوء استفاده از تلفنهای همراه به خصوص سیم کارت های اعتباری سه موضوع قابل بررسی است. نخست مزاحمت تلفنی با استفاده از این سیم کارتها ست که بر اساس قانون جرم بوده و قابل پیگیری است. بر اساس ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی ، هر گاه کسی بوسیله تلفن یا دستگاههای مخابراتی دیگر برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات ، مرتکب به حبس از یک تا ۶ ماه محکوم خواهد شد.
این جرم شناس ادامه داد: موضوع دوم بحث کلاهبرداری های با تلفن به خصوص تلفن های اعتباری است که طی سالهای اخیر افزایش یافته است. در این زمینه دو شاخه وجود دارد نخست کلاهبرداری با تلفن و با استفاده از عابر بانک است که اخبار بسیاری در این باره در صفحه های حوادث می خوانیم.این اقدام مجرمانه در قانون تجارت الکترونیکی قابل پیگرد است. دوم کلاهبرداری های دیگر با تلفن همراه است که بر اساس قانون مجازات اسلامی فرد کلاهبردار به رد مال، جریمه نقدی و حبس از یک سال تا هفت سال محکوم می شود.
وی افزود : متاسفانه برخی شرکتها اقدام به فروش سیم کارت های فعال اعتباری بدون ثبت نام می کند که این موضوع باعث سوء استفاده برخی مجرمان و سوء استفاده مزاحمان تلفنی شده است. این اقدام شرکت خلاف مقررات بازار و ضوابط حاکم بر خرید و فروش بوده و شبه جرم محسوب می شود. سازمان تعزیرات حکومتی می تواند این موضوع را رسیدگی کند.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.