فروش طلا در ژاپن رکورد زد

۳۰م دیماه ،

فروش طلا در ژاپن رکورد زد

بینا- تازه ترین آمارهای انتشار یافته در ژاپن نشان می دهد، مردم این کشور طی سال ۲۰۱۲ میلادی نیز به جای خرید طلا، طلاهای خود را به فروش رسانده اند.
به گزارش بینا به نقل از پایگاه اینترنتی طلا /گلد نیوز، بزرگترین شرکت فعال در زمینه خرید و فروش طلا در ژاپن موسوم به تاناکا کوگیو که در سال ۱۸۸۵ میلادی تاسیس شده است، اعلام کرد مردم ژاپن سومین اقتصاد بزرگ جهان در سال ۲۰۱۲ میلادی به جای خرید طلا اقدام به فروش آن کرده اند. این برای هشتمین سال متوالی است که مردم ژاپن طلاهای خود را می فروشند.
بر این اساس، میزان فروش طلا از سوی مردم ژاپن طی سال ۲۰۱۲ میلادی نیز بیشتر از طلای خریداری شده در بازار این کشور بوده است. این آمارها در تناقض با پیش بینی های اولیه است که اعلام کرده بود تقاضای طلا در ژاپن به سبب اجرای سیاست های انبساطی پولی ، با افزایش روبرو شده است.
برخی از موسسه های تحقیقاتی اروپا و ژاپن اعلام کرده بودند با توجه به نگرانی مردم ژاپن نسبت به افزایش تورم در این کشور در سال ۲۰۲۴، میزان تقاضای طلای این کشور در سال ۲۰۱۲ افزایش خواهد یافت ولی این پیش بینی با واقعیت های آماری مطابقت نداشته است.
بانک مرکزی ژاپن از سال ۱۹۹۹ میلادی تاکنون نرخ بهره بانکی را نزدیک به صفر درصد ثابت نگه داشته است. تقاضای طلا در ژاپن در سال ۱۹۹۵ میلادی که زلزله شدید کوبه اتفاق افتاد به اوج خود یعنی ۲۹۰ تن رسید. تقاضای طلا در بازار ژاپن در سال ۲۰۰۶ میلادی منفی شد .

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.