فروش ۱ میلیارد تلفن همراه در جهان

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

در سال قبل میلادی حدود یک میلیارد دستگاه تلفن همراه هوشمند در جهان به فروش رسید.
 
به گزارش خبرگزاری ایسنا، موسسه مطالعاتی کانالایس در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که در سال قبل میلادی ۹۹۸ میلیون دستگاه تلفن همراه هوشمند در سراسر جهان فروخته شده است که از این میزان ۸۰ درصد را تلفن‌های اندرویدی تشکیل داده‌اند.
 
بر این اساس در سال قبل میلادی بیش از ۷۸۵ میلیون دستگاه تلفن همراه هوشمند اندرویدی در جهان فروخته شده است که با سهم ۷۹ درصدی از بازار تلفن‌های همراه هوشمند جهان نسبت به سهم ۶۸ درصدی در سال ۲۰۱۲ رشد خوبی نشان می‌دهد.
 
موسسه کانالایس تائید کرده است که پیشتازی اندروید در بازار تلفن‌های همراه هوشمند جهان را از طریق آماری که از بیش از ۵۰ کشور جهان گردآوری کرده، اسخراج کرده است.
 
این موسسه می‌گوید که در سال قبل تلفن‌های همراه هوشمند مبتنی بر سیستم عامل ویندوز فون در مقایسه با دیگر تلفن‌ها بیشترین رشد را داشته‌اند.
 
به گزارش پایگاه اینترنتی خبری V3، رشد فروش تلفن‌های همراه هوشمند مبتنی بر سیستم عامل ویندوز فون در سال ۲۰۲۲ برابر با ۶۹ درصد بوده است و این فروش از ۱۷ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۲ به ۳۲ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است. این در حالی است که فروش تلفن‌های همراه هوشمند آیفون در سال قبل تنها هفت درصد رشد داشته است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.